ولایی تر از رهبری - اصلاحات

ولایی تر از رهبری - اصلاحات

سامانه
ولایی تر از رهبری
[93/12/27] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

اجتهاد در برابر نصوص به معنای مقدم داشتن رأی شخصی بر شرع و تجاوز از شریعت است. مثلا شارع بگوید در صورت عدم دسترسی به آب تیمم کنید ولی شخصی بگوید نماز ساقط است یا مثلا شارع بگوید بعد از من فلانی خلیفه شماست ولی برخی بگویند ما شخص دیگری را خلیفه می دانیم. البته آنچه مقصود حقیر است را نمی توان اجتهاد در مقابل نص خواند ولی شاید بتوان گفت از همان جنس است. در سال 88 و قبل از آن، تهمت های فراوانی به آقای هاشمی رفسنجانی زده شد و مخالفان ایشان حتی به خود جرئت فتنه گر خواندن وی هم دادند تا جایی که صدا و سیما در زمره این طیف قرار گرفته و شعار مرگ بر ... که توسط "هما" * سرداده شد را از رسانه ملی پخش کرد. شواهدی از ناحیه این طیف بیان می شد مبنی بر فساد اقتصادی و عقیدتی آقای هاشمی تا روزی که رهبری در نماز جمعه 29/3/88 خط بطلان بر تمامی این ادعاها کشیدند و حجت را تمام کردند:

«بعد از انقلاب ایشان مسئولیتهاى زیادى داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیتهاى دیگرى داشت. در طول این مدت هیچ موردى را سراغ نداریم که ایشان براى خودش از انقلاب یک اندوخته اى درست کرده باشد. اینها یک حقایقى است؛ اینها را باید دانست.»

«آقاى هاشمى از اصلى ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدى و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزى انقلاب از مؤثرترین شخصیتهاى جمهورى اسلامى در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبرى تا امروز

 جالب تر اینکه رهبری با اشاره به اختلاف نظراتشان با آقای هاشمی، این امر را طبیعی دانسته و مردم را از توهم نهی کردند: «من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف نظر داریم، که طبیعى هم هست؛ ولى مردم نباید دچار توهم بشوند، چیز دیگرى فکر کنند.»

علیرغم این بیانات صریح رهبری، طیف مذکور ساکت نشده و به سر و صداهای خود ادامه دادند و این داستان ادامه داشت تا سال 1390 و نشانه صریح دیگری که مجددا ادعاهای طیف مذکور را باطل کرد:

«پروردگار متعال عزّ شأنه را سپاس می‌گویم که مجمع تشخیص مصلحت موفق شد دوره‌ی پنجساله‌ی دیگری را با عنایات الهی و با کارنامه‌ای قابل قبول پشت سر بگذارد که امید است آثار و منافع اقدامات قانونی مجمع به شکل شایسته‌ای در مبادی مدیریتی کشور - قوای سه گانه و نیروهای مسلح و سایر دستگاهها- به بار نشیند و همگان نتایج آن را مشاهده کنند. ضمن تشکر از همه‌ی آقایان اعضای محترم، ریاست و دبیرخانه مجمع، برای دوره‌ی پنج ساله‌ی جدید شخصیت‌های حقوقی و حقیقی نامبرده در زیر را با ریاست جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی تعیین می‌کنم.»

آنچه تاکنون در رفتار و گفتار رهبری مشاهده شده حکایت از سلیم النفس بودن آقای هاشمی و مستقیم بودن خط وی دارد. با این تفاصیل، اجتهادات مخالفین آقای هاشمی که معمولا با استناد به روایات کیهانی یا راویانی گمنام و منابع موثق مجهول یا با استناد به فعل اطرافیان آقای هاشمی (نه خود ایشان) در مقابل نص رهبری صورت می گیرد غیر مسموع می باشد. آنچه موجب تأسف است، عملکرد بد این گروه مدعی ولایتمداری است که امکان دارد باعث بدبینی برخی از مردم به رهبری شود. گروهی که در کلام، "حضرت آقا حضرت آقا" می کنند و در عمل ساز مخالف می زنند و در مقابل ایشان قرار می گیرند. گروهی که نه در بدر همراه رهبری بوده اند نه در نهروان و وجود این سرباز وفادار نظام را بر نمی تابند.


 

 

* هما: هواداران محمود احمدی نژاد


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز : 53

بازدید کل : 156190

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب