دلواپسی های نتانیاهو و فرافکنی های دلواپسان وطنی - اصلاحات

دلواپسی های نتانیاهو و فرافکنی های دلواپسان وطنی - اصلاحات

سامانه
دلواپسی های نتانیاهو و فرافکنی های دلواپسان وطنی
[93/12/28] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

نمی دانم چرا برای برخی افراد برش زدن از آیات، روایات، سیره معصومین علیهم السلام و کلمات بزرگان امری عادی شده. روی همین عادت، جملات تکه و پاره زیادی از حضرت امام نقل می کنند برای اثبات خودشان؛ مثلا: «هر وقت دیدی دشمن از شما تعریف کرد و برای شما سوت و کف زد بدانید که راه را اشتباه رفته‌اید». ولی الآن جزع و فزع نتانیاهو برایشان بی معناست! جالب تر اینجاست که وقتی دشمن از خودشان تعریف کند می گویند: الفضل ما شهدت به الاعداء!!!

 

(متن کامل سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره آمریکا: http://www.irannuc.ir/content/2524)

ـ سال گذشته همین ظریف که دیپلماتهای غربی را فریفته خودش کرده است، در قبر عماد مغنیه تاج گل نثار کرد. عماد مغنیه مغز متفکر تروریستی است که بعد از اسامه بن لادن بیش از دیگران خون آمریکایی ها را ریخته است    .

 

ـ با نبود تغییراتی چشمگیر، می توانیم اطمینان داشته باشیم که هر توافقی با ایران، شامل دو مصالحه عمده با ایران خواهد بود. اولین مصالحه با ایران باعث می شود این کشور زیرساخت های عمده هسته ای خود را نگه دارد که مدت زمان فرار هسته ای کوتاهی برای ساخت بمب در اختیار این کشور قرار می دهد. زمان برای فرار هسته ای زمانی است که یک کشور برای ذخیره میزان اورانیوم یا پلوتونیوم کافی برای ساخت بمب داشته باشد. براساس توافق، هیچکدام از تاسیسات هسته ای برچیده نمی شود. هزاران سانتریفوژی که برای غنی سازی اورانیوم به کار میرفت، همچنان خواهند چرخید، هزاران سانتریفوژ دیگری که به صورت موقت قطع اتصال شده بودند، از میان نمی روند.

به خاطر اینکه برنامه اتمی ایران به صورتی گسترده دست نخورده باقی می ماند، مدت زمان فرار هسته ای ایران بسیار کوتاه خواهد بود. براساس ارزیابی های آمریکا یک سال است که ارزیابی های اسرائیل نشان می دهد این مدت کوتاه تر نیز هست. اگر ایران روی سانتریفوژهای پیشرفته تر و سریعتر کار کند که این کار متوقف نشده است، این مدت زمان فرار هسته ای به مراتب کوتاه تر نیز خواهد بود.

دوم اینکه برخی محدودیت های خاص روی برنامه اتمی ایران اعمال می شود و پای بندی ایران بر این محدودیت ها تحت نظارت بازرسان بین المللی خواهد بود. ولی در اینجا مشکلی نیز هست؛ در صورتی که بازرسان نقض سندی را مشاهده کنند، آن را متوقف نمی کنند. بازرسان می دانستند که کره شمالی به سوی ساخت بمب اتمی می رود، ولی این چیزی را متوقف نکرد. کره شمالی دوربین ها (ی آژانس بین المللی انرژی اتمی) را خاموش و بازرسان را اخراج کرد و در طول چند سال، به بمب رسید. حال ما این هشدار را داریم که این کشور در طول پنج سال دیگر، زرادخانه ای مشتمل بر صد بمب اتمی خواهد داشت.

...

ـ رهبر معظم ایران به روشنی گفته است که این کشور می خواهد صد و نود هزار سانتریفوژ داشته باشد. نه شش هزار، نه حتی نوزده هزار سانتریفوژ که این کشور امروز دارد، بلکه ده برابر این شمار، صد و نود هزار سانتریفوژ که اورانیوم غنی می کنند. با این توانمندی بزرگ، ایران می تواند سوخت لازم برای یک زرادخانه کامل را تولید کند و این فقط چند هفته زمان از موقع تصمیم گیری نیاز دارد. جان کری، دوست قدیمی من و وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته تایید کرد که ایران می تواند به صورت مشروع این میزان عمده از سانتریفوژها را در زمان منقضی شدن توافق داشته باشد. حال، از شما می خواهم به آن فکر کنید.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز : 8

بازدید کل : 156315

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب