توصیه های رهبری و عیارسنجی دلواپسان - اصلاحات

توصیه های رهبری و عیارسنجی دلواپسان - اصلاحات

سامانه
توصیه های رهبری و عیارسنجی دلواپسان
[94/1/15] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

بیانات رهبری در آغاز سال 94 پیام های مهمی برای مسئولین و گروه های سیاسی داشت . دو پیام مهم ایشان در خصوص "امر به معروف و نهی از منکر" و "انتقاد" بود.

در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، آنجا که بزرگترین معروف ها را نام بردند خیلی جالب بود: ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی ـ حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران ـ اعتلای فرهنگ ـ سلامت محیط اخلاقی ـ سلامت محیط خانوادگی ـ تکثیر نسل و تربیت نسل جوان آماده‌ی برای اعتلای کشورـ رونق دادن به اقتصاد و تولید ـ همگانی کردن اخلاق اسلامی ـ گسترش علم و فنّاوری ـ استقرار عدالت قضائی و عدالت اقتصادی ـ مجاهدت برای اقتدار ملّت ایران و ورای آن و فراتر از آن ـ اقتدار امّت اسلامی و تلاش و مجاهدت برای وحدت اسلامی. با این بیانات  هم خوشحال شدم و هم ناراحت. خوشحالی ام برای اتمام حجتی بود که برای برخی مدعیان بصیرت شد و ناراحتی ام از اینکه چرا نمی خواهند واضحات را درک کنند. گروه هایی که منکر را فقط در کنسرت ها و آلبوم ها می بینند و هشت سال چشمشان را به روی رفتارهایی که اخلاق، فرهنگ، اقتصاد، اتحاد، اصل نظام اسلامی، عزت و... را تهدید می کرد بستند. حیف دستورات اسلامی که بازیچه سیاست می شود.

پیام دیگر ایشان مسأله "انتقاد" بود. توصیه ای به منتقدان دولت: «انتقادها باید در چهارچوب منطقی باشد... با دولت بایستی مهربانانه و با نگاه همراهی و همدلی سخن گفت.» و توصیه ای به مسئولین: «به مسئولان کشور – در سه قوّه – این را تأکید میکنم که آنها هم باید با منتقدین خود و با کسانی که از آنها انتقاد میکنند رفتار مناسبی داشته باشند، آنها را تحقیر نکنند، به آنها اهانت نکنند». البته به نظر می رسد تحقیر منتقدانی که در چهارچوب منطقی و مهربانانه و با نگاه همراهی و همدلی انتقاد می کنند خلاف تدبیر و حکمت باشد نه کسی که در قالب توهین و تحقیر و با اتهام زنی های بی اساس در صدد تخریب باشد.

اما توصیه دیگر اینکه: «ممکن است در یک قضیّه‌ای، یک عدّه‌ای دغدغه داشته باشند؛ دغدغه داشتن جرم نیست؛ دلواپس بودن جرم نیست. میتوانند کسانی حقیقتاً نسبت به یک مسئله‌ی مهم و حسّاس کشور، احساس دلواپسی و دغدغه‌مندی کنند؛ هیچ مانعی ندارد؛ امّا این به‌معنای متّهم کردن نباشد، به‌معنای نادیده گرفتن زحمات و خدمات نباشد.»

در اینجا دلواپسان و کیهان نشینان، باید کارنامه سیاه خود را پنهان کنند تا از چشم مردم دور بماند. هرچند تهمت زنی ها و دروغ پراکنی هاشان در حافظه تاریخ ثبت شده و شرمسارشان کرده است (البته اگر دوگانگی خطشان با رهبری برایشان مهم باشد!)

به کسانی که هنوز تمایلی به این گروه دارند توصیه می کنم در اتفاقات سیاسی آینده مخصوصا در انتخابات آتی با دقت نظر رفتارهای این گروه را رصد کنند چرا که با توجه به توصیه رهبری، عیار این گروه و میزان التزامشان به ولایت فقیه روشن خواهد شد. مبادا پیرو اشخاصی شویم که دلواپس منافع حزبی هستند نه منافع ملی.

 

 


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز : 38

بازدید کل : 156387

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب