اندر اتحاد اتحادیه اروپا و تفرق قوای ایرانی! - اصلاحات

اندر اتحاد اتحادیه اروپا و تفرق قوای ایرانی! - اصلاحات

سامانه
اندر اتحاد اتحادیه اروپا و تفرق قوای ایرانی!
[94/1/20] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاه حقوقی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه براساس ارائه زمینه‌های قانونی تازه، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بانک تجارت و 32 شرکت کشتی‌رانی متعلق به ایران را بازگرداند...

این اقدام اتحادیه اروپا از نگاه بیرونی، می تواند دلائل متعددی داشته باشد. گرچه این اقدامات در ظاهر خلاف قوانین حاکم بر اتحادیه هم نباشد ولی در شرایط مذاکرات ایران و 1+5 ممکن است موجب اثرات نامطلوبی بر آن شود. با اینگونه رفتارها خباثت استعمارگران نوین بیش از پیش برای مردم ثابت شده و گروه مذاکره کننده در صورت از دست دادن پشتوانه مردمی کاری از پیش نمی برند.

اما از نگاه درونی و در مورد نهادهایی چون مجلس شورای اسلامی، احساس کم کاری می شود. آنچه اتحادیه اروپا در رفع تعلیق تحریم های مذکور انجام داده مستند به تغییر برخی قوانین حاکم بر این اتحادیه است که نشان از فعال بودنشان دارد. ولی نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه کاری کرده اند؟ بنده به جز تصویب غنی سازی 60درصدی عمل مثبت دیگری خاطر ندارم! وقتی شأن نمایندگان مجلس از جایگاه قوه مقننه به برگزاری تجمعات خودجوش(!) و در دست گرفتن پلاکارد تنزل یابد این ادعا را تقویت می کند که برخی نمایندگان تنها مشغول فعالیت سیاسی هستند و در مقابل مسائل حساس کشور در نقش تماشاچی ظاهر می شوند.

از ابتدای دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که توسط دولت یازدهم انجام می شود مجلس شورای اسلامی حداقل می توانستند با همفکری و همدلی در جایگاه یک بازوی مشورتی قدرتمند برای نظام ظاهر شوند و با وضع قوانین محکم، ساز و کار قانونی دقیق و روشنی برای دولت ترسیم کنند. ولی با ایجاد سر و صدا و اتهام زنی های مکرر در جبهه مقابل قرار گرفته و روز به روز فاصله خود با دولت را زیادتر کردند. با وجود چنین مجلسی، صبر ایوب می خواهد که در برابر هجمه ها سکوت کرد و دم بر نیاورد که دولت در برخی موارد نتوانست تحمل کند و دم بر آورد! همدلی و همزبانی با اینان پیش کش!!! شلوغ کردن در قالب انتقاد، راحت ترین کاریست که می توان کرد. این نوع انتقاد اگر از ناحیه من و امثال بنده که سوادی نداریم شاید خیلی بد نباشد ولی از گروهی که عنوان نمایندگی یک ملت را یدک می کشند و مثلا قرار است از نخبگان باشند که بتوانند درست فکر کرده، تصمیم گرفته و مسیر حرکت قوه مجریه را ترسیم کنند به هیچ وجه پذیرفته نیست. یعنی صرفا انتقاد باشد و انتقاد، بدون اینکه ارائه راهکاری منطقی ارائه شود. در یک جبهه همه قدرتهای مادی دنیا قرار بگیرند و برای سانت سانت حرکتشان برنامه و هماهنگی داشته باشند که در محدوده قواعد و اصول پذیرفته شده خودشان باشد و رنجش مردمشان را در پی نداشته باشد و در دنیا متهم نشوند و در سوی دیگر قوه مجریه ایران، بدون کمک قوه مقننه کشورش قرار بگیرد و هر روز با بحران تازه ای مواجه باشد. برخی مجلسیان گویا خود را  در مسابقه ورزشی فرض کرده اند و فریاد می زنند لنگش لنگش کن و وقتی لنگش نکرد دهان مبارک را باز کنند و ... . اگر به عرایض بنده شک دارید ببینید با تحریم های اخیر اتحادیه اروپا، مجلس چه عکس العملی نشان می دهند!

با این اوضاع، مجلس قدرتمند و فارغ از فعالیت های سیاسی ـ انتخاباتی در حال تبدیل شدن به آرزویی دست نیافتنی برای کشور است و نه در چپش خیری است و نه در راستش!

 


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز : 7

بازدید کل : 155756

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب