خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی و واکنش های سیاسی - اصلاحات

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی و واکنش های سیاسی - اصلاحات

سامانه
خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی و واکنش های سیاسی
[94/1/25] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

آیت الله هاشمی در همایش بزرگداشت همسر امام(ره) گفت: «در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم. چرا که دولت آقای خاتمی بود و من گفتم نمی‌آیم، همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید این‌ها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم»

 


حجت‌الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر: چرا آقای هاشمی خاطرات را از زبان کسانی نقل می‌کند که در قید حیات نبوده و رحلت کرده‌اند؟

جناب آقای روحانی، آیت الله هاشمی خاطرات فراوانی از قبل و بعد انقلاب دارند. ما فرض می کنیم نقل خاطره از مرحومین درست نباشد. آیا حضرتعالی خاطرات ایشان که از افراد زنده نقل می کنند را بررسی کردید؟ به عنوان مثال، توصیه می کنم خاطره ایشان از جریانی که بین آقای مصباح و رهبری (قبل از انقلاب) اتفاق افتاده را از شخص رهبری که خدا را شکر هنوز زنده هستند پیگیری کنید و صحت و سقمش را در بوق کنید و فریاد بکشید. غیر از این عمل کنید خلاف صداقت و عدالت رفتار کرده اید و ما شک می کنیم که شما و دوستانتان در مقابل خاطراتی که به نفعتان نیست موضع می گیرید! 

 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر موضع دستگاه قضایی نسبت به اظهارات اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مطالبی که گفته می‌شود اگر بدون اسناد و مدارک باشد، یک نوع افترا و تهمت است و چه بسا تشویش اذهان عمومی نیز باشد .

جناب آقای محسنی، توصیه همسر مرحومه امام به حفظ انقلاب تشویش اذهان عمومی است یا شیرین شدن جام زهر؟ بنده برای حضرتعالی احترام قائلم ولی نمی توانم روی سر کسانی که توانسته اند مدتی با احمدی نژاد کار کنند قسم بخورم!! به نظر می رسد این موضع حضرتعالی بیشتر سیاسی باشد تا قانونی. دستگاه محترم قضا، آیا در قبال هر کلام غیر مستندی موضع می گیرد یا به اشخاص نگاه می کند؟ برای رفع اتهام از موضع گیری سیاسی، پیشنهاد می دهم اتهاماتی که رئیس جمهور سابق از تریبون های عمومی متوجه برخی مسئولین کرده اند را پیگیری قضایی فرمایید. همینطور اتهاماتی که برخی نمایندگان مجلس و اعضای جبهه موسوم به پایداری به مسئولین دولت فعلی یا به برخی انقلابیون اصیل می زنند را حتما پیگیری کنید تا خدای ناکرده مواضع دستگاه قضا شائبه سیاسی نداشته باشد.

 

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران ، در واکنش به برخی سخنان مطرح شده در همایش بانوی انقلاب، گفت: وقتی نظام اسلامی می‌خواهد عدالت را جاری کند و دانه‌درشت‌ها را در محکمه افکار و وجدان عمومی محاکمه کند، معلوم است که صدای وااسلاما، دادخواهی و تظلم از کسانی که در معرض محاکمه هستند و وابستگان آن‌ها بلند می‌شود. این‌ها می‌خواهند جای ظلم و عدل را عوض کنند!

 جناب سردار، توصیه می کنم مرور کوتاهی بر زندگی نامه آیت الله هاشمی داشته باشید. جالب اینجاست که صدای وااسلامای آقای هاشمی در زمان پهلوی هم بلند بوده. جالب تر اینکه صدای وااسلامای ایشان در طول تاریخ انقلاب هم بلند بوده است و عجیب است شما الان شنیده اید. در این صورت شاید بتوان گفت عده ای چند سالی گوشهایشان را بسته بودند! نکته دیگر اینکه بنده برداشت کردم شما به محاکمه فرزند آیت الله اشاره دارید. در صورت صحت برداشت، باید بگویم  آیت الله هاشمی در مقابل جبهه پایداری موضع گرفته است؛ در این حالت باید بگوییم جبهه پایداری پیگیری محاکمه مهدی هاشمی است و معنایش عدم استقلال دستگاه قضاست که اجرای عدالتش متوقف به پیگیری جناحی سیاسی باشد؛ یعنی لازمه حرف شما افتضاح در حکومت است! نکته دیگر اینکه به نظر می آید مهدی هاشمی را دانه درشت فرض کرده اید. لطفا پاسخ دهید دانه کوچک های چندهزار میلیاردی که به مدد بی انضباطی دولت گذشته خوردند و فربه شدند چه زمانی در دستگاه عدالت قضا محاکمه خواهند شد و پاسخ دهید آیا مسببان این فسادها نیاز به محاکمه دارند یا خیر؟ لطفا پاسخ دهید آیا شما در مقابل کسی که در دولت قبل با ترسیم خط قرمز دور افراد نزدیکش مانع اجرای عدالت می شد موضعی دارید یا خیر؟ با توجه به اینکه شما حامی عدالت هستید و به افزایش بصیرت مردم هم اهمیت می دهید لطفا بفرمایید اتهام ناروای مهندسی انتخابات که توسط دشمنان و طی انتشار ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد را چگونه رد می کنید؟

با پاسخ های محکم شما احتمال موضع گیری سیاسی و جناحی در مورد شما نخواهد رفت...

در آخر از همه مسئولین محترم که در قبال این سخنان واکنشی غیر سیاسی داشته اند سوال می کنم با توجه به اینکه فرزندان مرحومه ثقفی که عمری در کنار وی بوده اند و این خاطرات را هم شنیده اند آیا در صحت آن تردید کرده اند یا فقط شما نگران صحت آن شده اید؟

 


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز : 8

بازدید کل : 156324

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب