توافق هسته ای و لزوم هوشیاری در برابر دلواپسان - اصلاحات

توافق هسته ای و لزوم هوشیاری در برابر دلواپسان - اصلاحات

سامانه
توافق هسته ای و لزوم هوشیاری در برابر دلواپسان
[94/4/24] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

بسم الله الرحمن الرحیم

به لطف خدا بعد از قدم اولی که در مذاکرات هسته ای و در لوزان برداشته شده بود دیروز هم اتفاقات خوبی افتاد. امیدوارم این قدم ها نهایتا به حرکت رو به جلوی کشور و حتی جهان منجر شود. البته هنوز ابتدای راه هستیم و مشخص نیست در اجرا چه پیش آید و آیا کشورهای غربی بر تعهداتشان پایبند بمانند یا خیر؛ باید صبر کرد و دید.

می توان گفت ثمره اصلی این مذاکرات فراتر از بحث هسته ای ایران است. این مذاکرات، فتح بابی در روابط بین الملل است که امیدوار باشیم در آینده ای نه چندان دور، مشکلات بدون جنگ و خونریزی هم قابل حل باشند.


اینکه علت اصلی این پیشرفت ها در مقطع کنونی دولت یازدهم با همفکری بزرگانی چون آقای هاشمی هستند هیچ شکی نیست. اینکه شش قدرت خود خوانده جهانی حاضر باشند بر سر میزی حاضر شوند که آنسویش به قول خودشان یک کشور جهان سومی است نشان از قدرت ایران دارد و لا غیر. 

این را هم می دانیم که اینجا هستیم اولا به لطف خدا، ثانیا صبوری مردم و ثالثا عرق جبین مسئولین دلسوزی چون امام و رهبری و انقلابیون اصیل و همینطور خون هایی که به پای این انقلاب ریخته شده است.

در این میان عیار گروه موسوم به پایداری برای مردم روشن شده ولی به دلیل بیش فعالی شان، باید نکاتی عرض شود:

مواضع جماعت دلواپس و مخالفت های این قوم با دولت یازدهم امر روشنی است. این ها، همان قومی هستند که یک روز از دولت آقای روحانی نگذشته بود فریادشان بلند شد که چرا قیمت ها کاهش نمی یابد و چرا مشکل هسته ای حل نشد و چرا تحریم ها برداشته نمی شود!!! عملکرد موفق تیم اقتصادی دولت در عمل به برنامه های صد روزه و... و کنترل تورم را نخواستند ببینند و سعی می کنند با استفاده از میراث شوم دولت گذشته، دولت یازدهم را ناکارآمده جلوه دهند. همان هایی هستند که تا 24 خرداد 92 می گفتند تحریم ها بی اثر است و بعد از این تاریخ می گفتند تحریم ها پدر مردم را در آورد!

در مذاکرات هسته ای هم وقاحت را از حد گذرانده و با انواع تهمت و دروغ سعی در مانع تراشی برای دولت داشتند. در لوده بازی های دکتر سلام و یادداشت های تخیلی کیهان گرفته تا تریبون های مختلفی نظیر مجلس، صدا و سیما و... هر اتهامی را به دولت و تیم مذاکره کننده زدند؛ انگار نه حسابی است و نه کتابی... . یادم نمی رود آن دوست عزیزی را که بعد از فرمایشات رهبری می گفت اینان فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی هستند ولی ساده لوحند که لبخند می زنند! و رسما کلام رهبری را به تمسخر می گرفت و خودش را هم ولایتمدار می خواند؛ بخوانید ولایتندار...

با این بیان مختصر باید بدانیم که:

1ـ عملکرد این گروه تنها چیزی را که اثبات می کند قدرت طلب بودنشان است و این انقلابیون انقلاب ندیده هیچ ربطی به انقلابیون اصیل و بسیج و شهادت و واژه های مقدسی از این دست ندارند. با ادعای انقلابی گری تنها چهره انقلابیون را خدشه دار می کنند و هیچ نفعی برای این مملکت ندارند. اینها خیلی فعال بشوند، با آجر می زنند تاکسی علی مطهری را داغان می کنند! مبادا با مشاهده اینها، به انقلابیون، بیسج و... بدبین شویم.

2ـ سکوت این گروه در مقابل خیانت های احمدی نژاد و از آنسو، هوچی گری هایشان در مقابل لغزش های کوچک دولت یازدهم تنها رویکرد انتخاباتی دارد. به شدت تلاش می کنند خیانت های گذشته را کتمان کنند و لااقل با نپرداختن به آن ها به دست فراموشی بسپرند. لذا لازم است این خیانت ها که هر روز ابعاد تازه ای از آن روشن می شود مفصلا برای مردم تشریح شوند.

3ـ تلاش می کنند توقع مردم از این دولت و همینطور از مذاکرات هسته ای را بالا ببرند تا ناکارآمدی دولت و بی فایده بودن توافق هسته ای را نتیجه گیری کنند. افزایش موج گونه لطیفه ها در شبکه های اجتماعی با موضوع ارزان شدن کالاها و گرمی روابط ایران و آمریکا و ... در این راستا به نظر می رسد. با سابقه ای که از این گروه سراغ داریم در چند روز آینده فریادشان بلند خواهد شد که پس چرا قیمت ها به قبل باز نمی گردد و چرا نرخ بیکاری صفر نشده و... . در این خصوص یاران دولت، باید کاملا هوشیار باشند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند برای اینکه مردم بدانند:

اولا: روند اجرای توافق زمان بر است و اگر کارشکنی صورت نگیرد باید برای حصول نتیجه نهایی بردبار بود.

ثانیا: برخی مشکلات کاملا داخلی و از آثار سوء مدیریت گذشته هستند و برای اصلاح آن باید مدت زمان کافی سپری شود.

ثالثا: اجرای سیاست های کلان در یک کشور کار یک روز و دو روز نیست و نباید شتابزده عمل کرد.

4ـ این قوم بنی اسرائیل صفت هرجا رها شوند جلوی گوساله سامری پایین می آیند. در هر نشست و برخاستشان باید دنبال حرکتی برای ضربه زدن به دولت یازدهم باشید و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. بعضا مشاهده می شود انتقاداتی به احمدی نژاد می کنند ولی محبت احمدی نژاد با گوشت و خون اینان آمیخته شده و رؤیاهای حکومتی شان را در زنده ماندن نام احمدی نژاد می بینند. تمام تلاش این گروه حذف تفکر آقای هاشمی و بازگشت به دوران سیاه احمدی نژاد است با هر وسیله ای که باشد. پس لحظه ای نباید از اینان غفلت کنیم.

5ـ بسیار مشاهده شده مواضعشان در مقابل دولت یازدهم را با توجیه "انتقاد" موجه می دانند و از گلایه های دولت یازدهم از این مواضع، آشفته می شوند. انتقاد از دید ما همان است که از معصوم علیه السلام نقل شده: بهترین برادرانم کسی است که عیوبم را به من هدیه کند. اما آنچه از این گروه دیده شده یا تمسخر و استهزاء بوده و یا فحاشی و با این نگاه، هلهله های سپاه عمر سعد در مقابل امام حسین علیه السلام را هم می توان نوعی انتقاد مجاز بر شمرد! پس به صرف شنیدن کلمه زیبای انتقاد فریب نخوریم.

6ـ حضرت آقا حضرت آقا گفتن اینان بیشتر به مجیزگویی و چاپلوسی برای عوام فریبی شبیه است تا احترام و اطاعت و تاکنون آنچه از اینان مشاهده شده  با فرمایشات رهبری تقابل دارد و تصور ولایی بودن اینها کاملا باطل است. فرمایشات رهبری و حمایت های ایشان از گروه مذاکره کننده برای این گروه تاریخ مصرف چند روزه داشت که بهترین مؤید این مدعاست. رهبری معظم در تأیید عملکرد آقای روحانی در زمان تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی و همینطور در تأیید عملکرد گروه مذاکره کننده فعلی مواضع روشن و محکمی دارند. ولی در مواضع این گروه که جستجو کنید به وفور تهمت سازش و خیانت به آقای روحانی و تیم فعلی هسته ای را مشاهده می کنید که ثابت می کند صنمی با ولایت ندارند.

والسلام

 

 

 


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز : 38

بازدید کل : 156349

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب