اَلفَضْلُ ما? شَهِدَتْ بهِ اَلاَعداءُ - اصلاحات

اَلفَضْلُ ما? شَهِدَتْ بهِ اَلاَعداءُ - اصلاحات

سامانه
اَلفَضْلُ ما? شَهِدَتْ بهِ اَلاَعداءُ
[94/5/1] نظر() / برچسب ها: محمد جواد ظریف، محمد علی آهنگران /نویسنده: علیرضا عباسی

یادداشت فیس بوکی حجة الاسلام محمد علی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران : سالها پیش روزی که شنیدم هنری کیسینجر سیاستمدار شهیر و کارکشته آمریکایی خطاب به دکتر محمدجواد ظریف در ابتدای یک کتاب نوشته است : تقدیم به دشمن قابل احترامم، به یاد جمله ای مشهور در ادبیات عرب افتادم که می گوید اَلفَضْلُ ما? شَهِدَتْ بهِ اَلاَعداءُ یعنی کمال و گرانمایگی آن است که دشمنان بدان گواهی دهند.
دشمن هیچگاه تمایلی ندارد که نقاط قوت حریفش را برجسته سازد بلکه برعکس تمام تلاش خود را به کار می برد که قوتها را پنهان و ضعفها را آشکار کند. اما اگر کمال و برتری حریف غیر قابل انکار باشد آنگاه دشمن هم زبان به مدح و ستایش او خواهد گشود.
نوروز سال 1391 برای زیارت حرم شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به مشهد مقدس رفته بودیم. سحرها که برای نماز صبح به حرم می رفتم دکتر ظریف را به همراه همسرش می دیدم در حالی که پیرزنی کهنسال را روی ویلچر به حرم می برد عصرها هم پیر زنی دیگر را به همین صورت با ویلچر به سمت حرم روانه می کرد. اطرافش خلوت بود کمتر کسی او را می شناخت. یکی از همین روزها با او همراه شدم به عنوان یک دانش آموخته درس حقوق بین الملل دیدن دکتر محمد جواد ظریف استاد مسلم حقوق بین الملل و سفیر پیشین ایران در سازمان ملل متحد برایم مغتنم بود. او هم مرا به گرمی و صمیمیت پذیرفت و با هم همقدم و همکلام شدیم. از احوالم پرسید و از احوالش پرسیدم می گفت صبحا مادرش و بعد از ظهرها مادر همسرش را به زیارت می برد می گفت بعد از بازنشستگی به دانشگاه آزاد رفته و با تغییر مدیریت در دانشگاه آزاد از معاونت بین الملل آن دانشگاه هم محترمانه برکنار شده است. می گفت در دولت دهم جایی برای او و همفکرانش باقی نمانده است.
همقدمی من با او چندان طولانی نبود اما در همان لحظات کوتاه مردی را دیدم که شخصیت احترام برانگیز و متواضعش هر مخاطبی را در برابر او خاضع می کرد. او بدون هیچ تکلف و تعینی به ویلچر رانی مادرش افتخار می نمود و می گفت خدمت به مادر را بر هر منصب و مقام دیگری ترجیح می دهد.
و امروز به پاس آن تواضع و فروتنی در مقابل مادر که خدایش بیامرزد و با اولیاء خویش محشور سازد ، مشمول عنایت الهی و اهل بیت علیهم السلام و محبوب دل دهها میلیون ایرانی شده است. ظریف تاریخ ایران زمین را دگرگون ساخت و اقتدار و عظمت و عزت این کشور را احیا نمود.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پایان مذاکرات هسته ای گفت ظریف مذاکره کننده ای سخت ، میهن دوست و قابل احترام است و من دوباره به یاد ویلچر رانی ظریف و به یاد آن ضرب المثل مشهور عرب افتادم :

اَلفَضْلُ ما? شَهِدَتْ بهِ اَلاَعداءُ


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز : 16

بازدید کل : 155769

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب