عارف: باید در مسیر اعتدال حرکت کرد / دیگر چماق کارایی ندارد، اصل - اصلاحات

عارف: باید در مسیر اعتدال حرکت کرد / دیگر چماق کارایی ندارد، اصل - اصلاحات

سامانه
عارف: باید در مسیر اعتدال حرکت کرد / دیگر چماق کارایی ندارد، اصل
[93/7/3] نظر() / برچسب ها: محمد رضا عارف /نویسنده: محمد سعید ثقفی

به گزارش «تیک»، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: اگر امروز کشور ما در منطقه جزء با ثبات ترین کشورها محسوب می شود مطمئنا به برکت جانفشانی‌های شهدا،جانبازان و رزمندگان ما است و وظیفه همه ما بخصوص مسئولان است که قدردان ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان باشیم.

وی با تاکید بر رسیدگی جدی به وضعیت خانواده شهیدان، جانبازان و آزادگان، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم و اصلی مسئولان توجه به خانواده معظم شهیدان است اینگونه نباشد که در مناسبت‌های مختلف از جمله انتخابات در کنار خانواده شهیدان عکس یادگاری گرفته شود و بعد از انتخابات خود را به فراموشی بزنیم اینگونه عمل کردن در قبال خانواده معظم شهیدان جفا به انقلاب است و قابل بخشش نیست.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این‌که باید فرهنگ مقاومت الگو شود، یادآور شد: رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس وحدت و همدلی در داخل کشور بود اگر اختلاف نظری هم در نحوه اداره جنگ هم وجود داشت ولی هیچگاه بگونه ای عمل نشد که رزمندگان ما در داخل جبهه ها احساس یاس و ناامیدی کنند.

وی با اشاره به نحوه مواجه غرب با ایران در مقطع فعلی ،اظهار کرد: امروز جهان غرب در رویارویی با کشورمان از نقشه‌ها و ترفندهای پیچیده و مختلف استفاده می کند نمونه آن در برخورد با پرونده هسته‌ی است به همین دلیل برای موفیقت در این بزنگاه تاریخی باید از تیم مذاکره کننده هسته‌ای که کار سخت و دشواری پیش رو دارد حمایت شود و از بیان هرگونه سخنی در داخل کشور که تضعیف مسئولان ارشد مذاکره کننده کشورمان را در پی دارد خودداری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تبریک آغاز سال تحصلی جدید اظهار امیدواری کرد با تلاش دانش آموزان ، دانشجویان و مسئولان آموزشی کشور توسعه علم و فناوری با توجه به سیاستهای کلی علم و فناوری که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است به نحو مطلوبی انجام شود.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه تاسیس حزب اعتماد ملی ،گفت: تلاشهایی که برادر بزرگوارم جناب آقای کروبی-که برای سلامتی شان دعا می کنیم- با مشی اعتدالی برای تاسیس حزب اعتماد ملی انجام دادند کار ارزنده و ماندگاری بود و علی رغم روزهای پرتلاطمی که در گذشته وجود داشت این حزب توانست شاکله خود را حفظ کند و آغاز فعالیت مجدد اعتماد ملی می تواند نوید بخش روزهای خوب برای فعالیت حزبی در کشور باشد.

وی بر لزوم حرکت در مسیر اعتدال و میانه روی تاکید کرد و گفت: هیچ راهی جز فعالیت سازمان یافته از سوی جریانات سیاسی کشور وجود ندارد گروه های اصلاح طلب باید با نگاه بلند مدت و نه مقطعی به فکر انسجام تشکیلاتی خود باشند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: تفکر اصلاحات نقش اصلی در پیروزی انقلاب داشت ما(اصلاح طلبان) خود را بخشی از نظام می دانیم اگر چه رقیب سعی می کند با چماق های مختلف جریان اصلاحات را حذف کند، ولی دیگر چماق کارایی ندارد واصلاحات نیز حذف شدنی نیست.

وی پایگاه اجتماعی تفکر اصلاحات را گسترده دانست و خاطرنشان کرد: در مقطعی می گفتند اصلاحات تنها در بین نخبگان پایگاه و جایگاهی دارد ولی انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نشان داد تفکر اصلاحات در دورافتاده ترین روستاهای کشور رسوخ کرده است و این نشان از گستردگی پایگاه اجتماعی اصلاحات دارد.

عارف با تاکید بر این که تفکر اصلاحات فرد محور نیست، به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان باید با برنامه ریزی منسجم در انتخابات آینده شرکت کنند. مهمترین راهبرد ما پیروزی در انتخابات مجلس است به همین دلیل باید در داخل خانواده اصلاحات با وحدت و همدلی به دنبال کسب اکثریت مجلس باشیم.

وی همچنین رفع برخی محدودیت‌ها را زمینه ساز وحدت و همدلی بیشتر در فضای کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که با درایت و تلاش مسئولان ذی ربط نشاط سیاسی در کشور افزایش یابد.

در این دیدار برخی از اعضای حزب اعتماد ملی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این حزب پیشنهاداتی برای تعامل بیشتر اصلاح طلبان مطرح کردند.


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز : 7

بازدید کل : 155751

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب