آیت الله هاشمی: برخی که دولت سابق را با همه خرابکاری ها قدیس می - اصلاحات

آیت الله هاشمی: برخی که دولت سابق را با همه خرابکاری ها قدیس می - اصلاحات

سامانه
آیت الله هاشمی: برخی که دولت سابق را با همه خرابکاری ها قدیس می
[93/7/3] نظر() / برچسب ها: آیت الله هاشمی رفسنجانی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست خارجی را از موفقیت‌های دولت یازدهم خواند و گفت: این برنامه بر اساس تعالیم پیامبر اسلام است که در آن شرایط برای احقاق حقوق مسلمین با مشرکان مذاکره می‌کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، ترس و نگرانی عده‌ای از مذاکرات دولت با جهانیان را برخاسته از نگاه باندی و جناحی به منافع ملی خواند و گفت: اگر به منطق و استدلال زبان انقلاب اعتقاد و ایمان داریم، چرا باید پیشاپیش از مذاکره‌ی با دیگران بترسیم.

به گزارش «انتخاب»، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای شرکت کننده در نخستین اردوی تشکّل‌های اسلامی وسیاسی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، تلاش برای علم و پیشرفت را اوّلین و مهمترین حق هر انسانی خواند و گفت: بدترین ظلم به انسان‌ها این است که استعدادهای جوانان را هدر دهیم و آرزوهای فردی و اجتماعی مردم را نادیده بگیریم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به مطالبات سیاسی دانشجویان و گله آنان از شرایط سیاسی کشور و مانع‌تراشی در کارهای دولت، گفت: کسانی که دولت سابق را با همه خراب‌‌کاری‌ها، قدّیس می‌خواندند، امروز در مقابل هر اقدام مؤثر دولت جدید، موضع می‌گیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست خارجی را از موفقیت‌های دولت یازدهم خواند و گفت: این برنامه بر اساس تعالیم پیامبر اسلام است که در آن شرایط برای احقاق حقوق مسلمین با مشرکان مذاکره می‌کرد.

وی ترس و نگرانی عده‌ای از مذاکرات دولت با جهانیان را برخاسته از نگاه باندی و جناحی به منافع ملی خواند و گفت: اگر به منطق و استدلال زبان انقلاب اعتقاد و ایمان داریم، چرا باید پیشاپیش از مذاکره‌ی با دیگران بترسیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح مقاطع مختلف جنگ و دخالت‌های نظامی ابرقدرت‌ها گفت: هر وقت جبهه‌ی ایران رونق می‌گرفت و عملیاتی سرنوشت ساز انجام می‌شد، حامیان صدام دستپاچه می‌شدند که جنگ نفت‌کش‌ها و حضور نظامی آمریکا در منطقه و مقابله‌ی صریح با ایران بارزترین نمونه‌ی آن است.

ایشان افزود: برای تقویت روحیه‌ی شکسته ارتش بعث ابایی نداشتند که هواپیمای مسافربری را در آسمان ساقط و مسافران غیرنظامی بی‌گناه را شهید کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان چرایی و چگونگی تدوین قطعنامه 598 و یادآوری تلاش‌های دیپلماتیک در اصلاح بندهای آن، گفت: سرانجام با تحرکات نظامی و سیاسی، حق ایران در سازمان مللی ثبت شد که اعضای آن در همه مراحل جنگ از حامیان حزب بعث بودند.

ایشان با تأکید بر پیروزی‌های سیاسی و نظامی ایران در ماه‌های پایانی جنگ و تبعات آن در سال های بعد، افزود: عراق را با اشغال نظامی نگرفتیم اما امروز دل مردم عراق با ایران است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سرنوشت صدام، ارتش بعث، منافقین که ستون پنجم عراق بودند و گرفتاری‌های نیروهای آمریکایی در عراق را برای همگان درس‌آموز خواند و تأکید کرد: اقتدار جمهوری اسلامی که براساس تعالیم راستین اسلام و اهل بیت(ع) است، پیروزی را براساس وعده‌های الهی نصیب ایران کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقاضاهای بی‌شمار دولت‌های غربی برای سفر به ایران و ملاقات با دکتر روحانی در سازمان ملل را نشانه‌ای دیگر از جایگاه ایران در نظام دیپلماسی بین‌المللی دانست و گفت: همگان می‌دانند ایرانیان مردمی صلح‌جو و با استعدادند و اگر در موقعیتی برابر و برپایه‌ی عزت، حکمت و مصلحت با ایران برخورد کنند به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی می‌رسند.


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز : 7

بازدید کل : 155747

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب