سیاست و گروکشی مقدسات - اصلاحات

سیاست و گروکشی مقدسات - اصلاحات

سامانه
سیاست و گروکشی مقدسات
[93/8/16] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

فرمودند: «برخی جریان‌های سیاسی بدانند این مملکت، مملکت عاشورا و مملکت حسین(ع) است و نمی‌توانند در همدستی با آمریکا به اهداف خود برسند و به دنبال سازش باشند، با سازش کردن با یزید که اقتصاد درست نمی‌شود، اینجا مملکت قمر بنی‌هاشم (ع) است، اینجا جبهه امام حسین (ع) است ما کربلا را جهانی کردیم بعد انتظار دارید در مملکتی که قمر بنی‌هاشم (ع) دست خود را در کربلا از دست داد ما بخاطر اقتصاد و معیشت با آمریکا و یزید زمان دست بدهیم و بیعت کنیم؟»

اینکه مراد ایشان از کلمات فوق چه کسانی هستند مشخص نیست. جریان سیاسی پررنگی در کشور مشاهده نمی‌کنم که برای سازش و همدستی با آمریکا تلاش کند و اگر جریان ضعیفی معتقد به سازش است کلمات فوق عبث به نظر می‌آیند. مگر این‌که خدای ناکرده و در بدترین حالت، ایشان برداشت شخصی خود در خصوص برخی اقدامات انجام شده از سوی نظام را بیان کرده باشند (دولت و مذاکرات هسته‌ای). اگر این‌گونه باشد در قدم اول، ولایت‌مداری گوینده جملات فوق به جد زیر سؤال می‌رود. در حالی که مذاکرات هسته‌ای مورد تأیید نظام است و این مطلب بارها از سوی رهبری اعلام شده، تعبیر سازش  و همدستی اگر به این مأموریت اطلاق شده باشد نشان از ضعف اعتقادی شدید گوینده دارد.

مطلب دیگر تحریک احساسات عمومی با استفاده از مؤلفه‌های دینی برای اثبات مقاصد خود است. از اینکه این‌گونه استفاده‌ها صحیح است رد می‌شوم ولی آیا تشبیهات ایشان به حوادث کربلا صحیح است و آیا شرایط کنونی کشور شرایط عاشوراست؟ امام حسین علیه السلام بعد از اتفاقات بسیاری که همه شما شنیده‌اید به کربلا رسیدند. در روز عاشورا چندین هزار جنگجو برای قتل امام و یارانش شمشیر کشیده و برای کشتن و غنیمت گرفتن مسابقه گذاشته بودند. اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید و یقین کنید طرف مقابل تصمیم به قتل شما دارد به اصلاح اقتصاد فکر می‌کنید؟ کدام عقل سلیمی این را می‌پسندد؟

بارها بیان شده آمریکا از لحاظ اقتصادی و سیاسی رو به ضعف نهاده و به لطف خدا ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه است. آیا مذاکره یکی از قدرت‌های منطقه و تأثیرگذار در جهان، با قدرتی که رو به ضعف نهاده هیچ ارتباط و شباهتی با چندین هزار لشکریان یزید و چند ده نفر اصحاب امام علیه السلام دارد؟ آیا ایران در محاصره دشمنان قرار گرفته و از هر سو به آن حمله می‌کنند تا به سهم بیشتری دست یابند و هیچ امیدی به زنده ماندن ندارید که ایران کنونی را به روز عاشورا تشبیه می‌کنید؟ به نظر می‌رسد برای اثبات منویات خود لازم است  به دنبال حوادث دیگری در تاریخ اسلام باشید.

اگر خدای ناکرده چنین شرایطی برای ایران پیش بیاید و قرار باشد ایران به کربلا تبدیل شود مسلم است هر مسئول غیوری لباس رزم می‌پوشد و فقط و فقط به حفظ کشور در مقابل مهاجمین فکر می‌کند و در این شرایط است که مرد از نامرد شناخته می‌شود همانطور که در دفاع مقدس دیدیم.

بگذارید کنایه‌ای به برخی دوستان عرض کنم. شاید بتوان دوران هشت ساله جنگ تحمیلی را به عاشورا تشبیه کرد. در دوران دفاع مقدس ثابت شد چه کسانی مرد جنگ هستند و چه کسانی اهل کسب علم! برخی عزیزانی که امروز فریاد وا اسلاما سر می‌دهند در جنگ تجمیلی کجا بودند؟ به کسی تهمت نمی‌زنم و از برخی عبارات، نیت خوانی نمی‌کنم ولی با این اوصاف به من حق بدهید به این‌گونه فریادها کمی با دیده تردید بنگرم! عاجزانه تمنا دارم نفرمایید زمان رژیم شاه، پای اعلامیه‌ها را امضا می‌کرده‌اند و از جنگ تحمیلی عکس یادگاری دارند که عاشورایی شدن به امضاء و عکس یادگاری نیست. حداقل یه سیلی از ساواک باید در پرونده ثبت باشد! اگر کسی توفیق حضور نداشته خودش جواب خدا را خواهد داد و به من ارتباطی ندارد ولی وقتی برخی ادعاها بدون پشتوانه عملی مطرح می‌شود  دلیلی برای پذیرش کلمات نیست و نمی‌توانم بپذیرم فرمایشات صد در صد از روی دلسوزیست.

به نظر می‌آید برخی سخنرانی‌های حماسی فقط به دلیل پشت گرمی آقایان باشد نه به دلیل احساس شرایط جنگی. معلوم نیست اگر روزگاری شرایط عاشورایی بر ایران حاکم شود برخی مسئولین به کدام مأمن پناه ببرند و یادشان برود قرار بوده در عاشورا چه باید بکنند. یا لیتنا گفتن آسان است ولی عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد.

به برخی کسانی که تلاش می‌کنند شرایط امروز کشور را بسیار سخت و در حد روز عاشورا جلوه دهند پیشنهاد می‌دهم شما هم عاشورایی شوید. همانطور که در روز عاشورا، همه عاشوراییان از آب محروم شده بودند شما هم سطح زندگی‌تان را مانند عموم مردم تنزل دهید. می‌دانید که امام و قمر بنی هاشم علیهما السلام از همه تشنه تر بودند... . از شما بزرگان که پیرو راه آن‌ها هستید توقع می‌رود اگر محل سکونتتان در نقاط بالای شهر قرار دارد به پایین شهر نقل مکان کنید. درآمدها و املاکی که در اختیارتان هست را به پیروی از سالار شهیدان به ضعیف‌ترها بدهید تا این تشنگان از قطرات آبی که  از دست شما دریافت می‌کنند تشنگی‌شان تقلیل یابد و شما، خودتان سختی عطش را بیشتر تحمل کنید. اگر راننده‌ای در اختیارتان هست مرخص کنید تا بودجه‌ای که از بیت‌المال هزینه می‌شود به سایر تشنگان برسد و وسیله نقلیه خود را در اختیار ضعفا قرار دهید. اگر فرزندانی دارید که مشغول تحصیلند به مدارس دولتی پایین شهر منتقل کنید. اسباب و اثاثیه منزل را مانند ضعیف‌ترین مردم تهیه کنید. نمی‌توان دائم از کربلا سخن گفت و از بیشترین رفاه برخودار بود. هر وقت بنده، برخی بزرگان دلواپس را که ساکن قم هستند در حد ضعیف‌ترین مردم دیدم باور خواهم کرد که در این شرایط عاشورایی دلواپس دین خدا و عزت مردم شده‌اند. بالأخره عاشورایی بودن لوازمی هم دارد که علاوه بر حرف، باید در عمل هم متلزم به آن‌ها بود. می‌دانید اگر سخنی از دل بر نیاید لاجرم بر هیچ دلی ننشیند!

 

هرآنچه گفته شد بر این فرض استوار بود که مقصود گوینده دولت و مذاکرات هسته‌ایست. در صورت صحت این فرض مجازات اتهام "همدستی" و "سازش" اتهام سنگینی است که از مراجع ذی‌صلاح توقع پیگری جدی می‌رود. هرچند از گوینده محترم توقع می‌رود صریح‌تر سخن بگویند تا موضع ایشان کاملا روشن شود و از ایراد بیانات دوپهلو بپرهیزند چرا که به قول معروف شتر سواری دولا دولا نمی‌شود!


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز : 7

بازدید کل : 155744

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب