اسفند 93 - اصلاحات

اسفند 93 - اصلاحات

سامانه
دلواپسی های نتانیاهو و فرافکنی های دلواپسان وطنی
[93/12/28] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

نمی دانم چرا برای برخی افراد برش زدن از آیات، روایات، سیره معصومین علیهم السلام و کلمات بزرگان امری عادی شده. روی همین عادت، جملات تکه و پاره زیادی از حضرت امام نقل می کنند برای اثبات خودشان؛ مثلا: «هر وقت دیدی دشمن از شما تعریف کرد و برای شما سوت و کف زد بدانید که راه را اشتباه رفته‌اید». ولی الآن جزع و فزع نتانیاهو برایشان بی معناست! جالب تر اینجاست که وقتی دشمن از خودشان تعریف کند می گویند: الفضل ما شهدت به الاعداء!!!

 

(متن کامل سخنرانی جنجالی نتانیاهو در کنگره آمریکا: http://www.irannuc.ir/content/2524)

ـ سال گذشته همین ظریف که دیپلماتهای غربی را فریفته خودش کرده است، در قبر عماد مغنیه تاج گل نثار کرد. عماد مغنیه مغز متفکر تروریستی است که بعد از اسامه بن لادن بیش از دیگران خون آمریکایی ها را ریخته است    .

 

ـ با نبود تغییراتی چشمگیر، می توانیم اطمینان داشته باشیم که هر توافقی با ایران، شامل دو مصالحه عمده با ایران خواهد بود. اولین مصالحه با ایران باعث می شود این کشور زیرساخت های عمده هسته ای خود را نگه دارد که مدت زمان فرار هسته ای کوتاهی برای ساخت بمب در اختیار این کشور قرار می دهد. زمان برای فرار هسته ای زمانی است که یک کشور برای ذخیره میزان اورانیوم یا پلوتونیوم کافی برای ساخت بمب داشته باشد. براساس توافق، هیچکدام از تاسیسات هسته ای برچیده نمی شود. هزاران سانتریفوژی که برای غنی سازی اورانیوم به کار میرفت، همچنان خواهند چرخید، هزاران سانتریفوژ دیگری که به صورت موقت قطع اتصال شده بودند، از میان نمی روند.

به خاطر اینکه برنامه اتمی ایران به صورتی گسترده دست نخورده باقی می ماند، مدت زمان فرار هسته ای ایران بسیار کوتاه خواهد بود. براساس ارزیابی های آمریکا یک سال است که ارزیابی های اسرائیل نشان می دهد این مدت کوتاه تر نیز هست. اگر ایران روی سانتریفوژهای پیشرفته تر و سریعتر کار کند که این کار متوقف نشده است، این مدت زمان فرار هسته ای به مراتب کوتاه تر نیز خواهد بود.

دوم اینکه برخی محدودیت های خاص روی برنامه اتمی ایران اعمال می شود و پای بندی ایران بر این محدودیت ها تحت نظارت بازرسان بین المللی خواهد بود. ولی در اینجا مشکلی نیز هست؛ در صورتی که بازرسان نقض سندی را مشاهده کنند، آن را متوقف نمی کنند. بازرسان می دانستند که کره شمالی به سوی ساخت بمب اتمی می رود، ولی این چیزی را متوقف نکرد. کره شمالی دوربین ها (ی آژانس بین المللی انرژی اتمی) را خاموش و بازرسان را اخراج کرد و در طول چند سال، به بمب رسید. حال ما این هشدار را داریم که این کشور در طول پنج سال دیگر، زرادخانه ای مشتمل بر صد بمب اتمی خواهد داشت.

...

ـ رهبر معظم ایران به روشنی گفته است که این کشور می خواهد صد و نود هزار سانتریفوژ داشته باشد. نه شش هزار، نه حتی نوزده هزار سانتریفوژ که این کشور امروز دارد، بلکه ده برابر این شمار، صد و نود هزار سانتریفوژ که اورانیوم غنی می کنند. با این توانمندی بزرگ، ایران می تواند سوخت لازم برای یک زرادخانه کامل را تولید کند و این فقط چند هفته زمان از موقع تصمیم گیری نیاز دارد. جان کری، دوست قدیمی من و وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته تایید کرد که ایران می تواند به صورت مشروع این میزان عمده از سانتریفوژها را در زمان منقضی شدن توافق داشته باشد. حال، از شما می خواهم به آن فکر کنید.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل


ولایی تر از رهبری
[93/12/27] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

اجتهاد در برابر نصوص به معنای مقدم داشتن رأی شخصی بر شرع و تجاوز از شریعت است. مثلا شارع بگوید در صورت عدم دسترسی به آب تیمم کنید ولی شخصی بگوید نماز ساقط است یا مثلا شارع بگوید بعد از من فلانی خلیفه شماست ولی برخی بگویند ما شخص دیگری را خلیفه می دانیم. ادامه مطلب...

استوار و پاینده
[93/12/27] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

روزگاری که با جیب پر می توانست بنشیند درس بخواند، تفریح کند و از جوانی اش لذت ببرد به مبارزه با شاه سپری شد؛ آقای هاشمی را می گویم. جوانی را با شکنجه و زندان طی کرد در حالی که شاید با امضاء چند بیانیه هم می شد کشور را از دست رژیم پهلوی نجات داد! حتی کار علمی اش را هم در زندان انجام داد و تفسیر قرآن نوشت. انقلاب که شد تازه اول کار بود و فتنه ها را یکی پشت سر دیگری طی کرد؛ از منافقین گرفته تا جنگ تحمیلی و هزار و یک پستی و بلندی دیگر که باید آنها را جستجو کرد و خواند چون دیگر از تریبونی بیان نمی شوند. شاید بخاطر اینکه به مذاق عده ای خوش نمی آید. ادامه مطلب...

خریدار موتور سنگین
[93/12/26] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

سلام دوستان

مدتیه بدجوری تو کف موتور سنگین هستم. چند تا موتور هم دیدم ولی هنوز خرید نکردم. عکسی که گذاشتم از شرکت هونداست و خلی موتور توپیه. سالاریه واسه خودش...

مشکل اصلیم برای خرید، مجوز هست. اگه میدونید کجا مجوز تردد با موتور سنگین میدن لطفا راهنماییم کنید. قراره با بچه ها بریم شیراز دور بزنیم!

 


فیلترهای خبری دلواپسی
[93/12/26] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

«بر اساس گزارش سالیانه مدیر اطلاعات ملی آمریکا به مجلس سنای آمریکا، ایران و گروه حزب‌الله از فهرست تهدیدهای تروریستی خارج شده است. این گزارش غیرمحرمانه که روز هفتم اسفندماه تدوین شده و در وبسایت رسمی سازمان ملی اطلاعات آمریکا منتشر شده، به تلاش‌های ایران در مبارزه با  گروه‌های افراطی و همچنین گروه داعش اشاره کرده است. گروه‌های سنی افراطی و گروه تروریستی داعش از تهدیدات اصلی علیه آمریکا معرفی شده‌اند. در این گزارش که "ارزیابی تهدیدات جهانی" نام دارد، نقش ایران در خاورمیانه به عنوان کشوری تعریف شده که سعی در فروکاستن آتش جدایی‌طلبی دارد.
گروه حزب‌الله نیز به عنوان یکی از گروه‌های در حال جنگ با داعش معرفی شده است و از لیست تهدیدهای آمریکا خارج شده است. تا سال پیش، ایران و حزب‌الله در این گزارش به عنوان تهدیدات اصلی ایالات متحده شناخته می‌شدند.»

http://fararu.com/fa/news/227006

راست و دروغ بودن خبر را نمی دانم ولی هیچ مانوری روی این قبیل اخبار از رسانه های دلواپس و بعضا از رسانه ملی داده نمی شود. اما اگر شوهر عمه یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در مورد ایران نظر بدی بدهد که یکی از انواع ترجمه اش قابل استفاده باشد با جلوه های ویژه و طرح های رنگارنگ در کنار لبخند دکتر ظریف به نمایش گذاشته می شود و انواع تهمت ها نثار دولت تدبیر و امید می شود که دیدید گفتیم نباید به آمریکا اعتماد کنیم! دیدید حق با ما بود؟ نگفته بودیم؟ عزتمان به باد رفت...!

 

 


عوارض جانبی قرص دموکراسی و فشل شدن مجلس
[93/12/26] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

سخن گفتن در مورد جایگاه و حساسیت مجلس شورای اسلامی بیهوده است چرا همه بر آن واقفند اما آنچه در عمل از مجلس شاهدیم، جمعی منفعل است تا قوه مقننه. عده ای که دور هم جمع شده اند و به فعالیت سیاسی مشغولند! گویا منتظرند دولت لایحه ای تقدیمشان کند و بخشی بگویند خوب است و بخش دیگر بگویند خوب نیست. کلی مشکل و نقص در قوانین موجود باشد و این همه دور زدن قانون حتی در سطح بالاترین مقام اجرایی کشور اتفاق بیفتد گویا به تنها جمعی که ربط ندارد همان نمایندگانند! روزی تصمیم بگیرند همینجوری یهویی به یک نفر گیر بدهند و استیضاح و سوالی کنند و روزی بیانیه ای صادر کنند و روزی به جان هم بیفتند... تا اموراتشان بگذرد!<** ادامه مطلب...

نامه علی مطهری به امام جمعه شیراز جناب آقای اسداله ایمانی امام ج
[93/12/24] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: فاطمه بانو

نامه

با اهداء سلام، در خطبه نماز جمعه در ارتباط با حادثه تلخ سوء قصد به اینجانب در شیراز، گفته‌اید «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید مگر نه این است که طوفان درو می‌کنید؟» 

با این دو جمله از ضاربان اینجانب حمایت و کار آنها را تأیید کرده‌اید. خوشحالم که نقش خود در این حادثه را آشکار نمودید و طبعاً هیئت تحقیق وزارت کشور باید به شما به عنوان متهم بپردازد.

امیدوارم متهم دیگر نیز که موتورهای سنگین و گاز فلفل در اختیار آن فرومایگان قرار داده بود مانند شما اقرار و اعتراف کند گرچه برای همگان شناخته شده است. 

ماجرای دوشنبه سیاه شیراز را یک «حادثه سیاسی» نامیده و از این که همه مضطرب شده‌اند اظهار تعجب کرده‌اید. ظاهرا از نظر شما این که عده‌ای مزدور - که بعدا معلوم شد برخی از آنها مسلح به سلاح گرم بودند – به سخنران مدعو دانشگاه شیراز که از قضا نماینده مجلس هم هست به قصد کشت حمله کنند، صرفا یک مسئله سیاسی و نه انسانی و اخلاقی و حقوقی است و قابل اعتنا نیست.
ای کاش آن روز در کنار من می‌بودید و یکی از آن آجرها به سر مبارک اصابت می‌کرد، آنگاه می‌دیدیم که آیا باز هم قضاوت شما همین است؟
 این جمله در همه ادیان آمده است که آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران مپسند. 

گفته‌اید «با وجود مشکلاتی چون بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، خشکسالی، حاشیه‌نشینی و گسترش آن به مرکز شهر، آیا واقعا مشکل این است که هر روز سخنرانی دعوت شود؟» معلوم نیست چه ارتباطی بین مشکلات یک شهر و ضرورت لغو یک سخنرانی فکری و علمی وجود دارد، در حالی که ممکن است همین سخنرانی‌ها به حل آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی کمک کند.

با این حساب، همه مجالس سخنرانی مذهبی و علمی و فکری در شیراز باید تا زمان حل مشکلات این شهر تعطیل شود!
علاوه بر این، برگزاری یک جلسه سخنرانی در دانشگاه یک شهر چه ربطی به امام جمعه آن شهر دارد. مگر امام جمعه باید در همه مسائل شهر خود دخالت کند؟ حتما به یاد دارید که در دهه شصت زمانی که برخی فرماندهان سپاه درباره وقایع اتفاقیه مجلس اظهارنظر کردند امام خمینی(ره) فرمودند «به سپاه چه مربوط که در مجلس چه می‌گذرد؟!» بنا براین هر شخص حقیقی و حقوقی باید به جای دخالت در کار دیگران کار خودش را درست انجام بدهد. 

ضرب المثلی ذکر کرده‌اید که «اگر باد کاشتید طوفان درو می‌کنید». این ضرب‌المثل درباره شما صادق است که با حمایت و تحریک آن اراذل باد می‌کارید و در آینده طوفان درو خواهید کرد زیرا نوبت شما هم خواهد رسید. این چاقوی احساس و هیجان چند جوان جاهل را که تیز می‌کنید روزی دست خود شما را هم خواهد برید، همان طور که طالبان و القاعده روزی علیه آمریکا و اسرائیل فعال شدند. 

گفته‌اید «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟».

سؤال این است که اینجانب در کجا حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکسته‌ام؟ تا آنجا که به خاطر دارم درباره خبرگان رهبری گفته‌ام که باید به وظیفه نظارت خود از جمله نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبری بپردازند، چیزی که خود مقام رهبری بر آن تأکید دارند و نص قانون اساسی است. مطابق نظر شما خود قانون اساسی حریم خبرگان رهبری را شکسته است!

اما درباره حریم ولایت، شما فکر کرده‌اید اگر کسی در موضوعی نظری مخالف نظر مقام رهبری داشته باشد حریم ولایت را شکسته است. این برخلاف نظر رهبر گرامی انقلاب است. ایشان همین چند ماه پیش در جمع دانشجویان فرمودند «برخی فکر کرده‌اند که باید حرفهای من را تکرار کنند، خیر هرکسی نظر خودش را بگوید». پس در واقع شما حریم ولایت را شکسته‌اید و برخلاف نظر ولی فقیه عمل می‌کنید و اصل مترقی ولایت فقیه را امری مخالف آزادی بیان و دموکراسی جلوه می‌دهید و ضرب و جرح افرادی را که نظر خود را بیان می‌کنند تجویز و بلکه ترغیب می‌کنید. 

از نظر شما هرکس که بخواهد نظری مخالف نظر شما ابراز کند باید از ورود او به شهر شیراز جلوگیری کرد حتی به قیمت مضروب شدن و از دست رفتن جانش. واقعا همه باید اسلام را از جناب‌عالی بیاموزند! یک نسخه از کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران از استاد شهید آیت‌الله مطهری را برای شما ارسال می‌کنم تا با ماهیت و آرمانهای انقلاب اسلامی آشنا شوید. 

شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند.  
اینجانب به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید آیت‌الله مطهری، حاصل عمر و پاره تن امام خمینی، به شما و دوستانتان اعلام می‌کنم که به نوبه خود اجازه نخواهم داد فضای خفقان بر کشور حاکم شود و در راه آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی تفکر و آزادی بیان تا پای جان ایستاده‌ام.

 به شما نصیحت می‌کنم که تقوای الهی را رعایت کنید، ‌روش خود یعنی جمود و افراط را که دفع‌کننده دلهای پاک و آگاه است، به حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن تغییر دهید و با هیئت تحقیق وزارت کشور برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی افراط و خوارج‌صفتی در شیراز همکاری نموده طرحی نو در آن سامان در اندازید.                        

            والسلام

علی مطهری
93/12/23


معجزات هزاره سوم
[93/12/23] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

خبر اول:

سایت تابناک وابسته به دکتر محسن رضایی نوشت: تعداد قابل توجهی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی خواستند تا برای ریاست مجلس خبرگان، نامزد شود . در نامه این نمایندگان با اشاره به شرایط حساس و خطیر کنونی از آیت الله هاشمی رفسنجانی خواسته شده بدون توجه به حواشی و موج تخریب هایی که صورت می‌گیرد به عنوان رئیس مجلس خبرگان خودش را نامزد کند.

خبر دوم:

در دور نخست، آیات محمد یزدی و هاشمی رفسنجانی با کسب اکثریت نسبی آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند و آیت‌الله مؤمن از کسب اکثریت نسبی باز ماند. در دور دوم انتخاباتنیز آیات محمد یزدی و اکبر هاشمی رفسنجانی دو کاندیدای ریاست مجلس خبرگان رهبری بودند که در جریان رأی‌گیری، نهایتاً آیت‌الله محمد یزدی با کسب 47 رأی (اکثریت آرا) رئیس مجلس خبرگان رهبری شد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز با 24 رأی از کسب اکثریت آرا باز ماند.

 

از این دو خبر تنها یک نتیجه می توان گرفت: دروغ در این کشور نهادینه شده است! از خدا می خوام خبر اول دروغ باشه. ولی اگر خدای ناکرده خبر اول راست باشه در سایر انتخابات چه توقعی می شه از مردم و نامزدهای انتخاباتی داشت؟

گر ملک از باغ رعیت خورد سیبی...

 


حاج قاسم در قلب اصلاح طلبان جای دارد
[93/12/22] نظر() / برچسب ها: قاسم سلیمانی /نویسنده: علیرضا عباسی

هوالمحبوب 
.
بیستم اسفند ماه تولد سردار بزرگ ایران اسلامی بود حاج قاسم سلیمانی کسی که چند سالی هست نفوذ عجیبی کرده است در قلب ایرانیان نه فقط بلکه تمام مسلمانان دنیا که خواستار صلح و دوستی هستند حاج قاسمی که آرام و بی هیاهو کاری که به او داده اند را انجام میدهد در اظهار نظرهایش بسیار منطقی است خارج از حیطه کارش نظر نمی دهد فکر و تمرکزش روی امنیت کشورش است از هوچی گری های   سیاسی که همیشه دغدغه رهبری بوده بدور است و هیچ جناح و حزبی را متوجه خود نکرده جز حزب خدا. سردار در تمامی عکسهایش لبخند میزند این لبخند نشانه امید او است به پیروزی بزرگ او میداند که همین لبخند باوقار او تیری آتشین و قهرآلود است به قلب سیاه و تیرهء دشمنان فرمانده سپاه قدس با کت و شلوار می جنگد با اور و شلواری گاهی از جنس پارچه و کتان او فعلا لباس رزمش را برای روز مبادا نگه داشته است شاید هم اصلا به این لباس احتیاجی نداشته است حاجی محبوب است و این محبوبیت او برای تمامی این سطرهایی است که نویسنده خام و ناشی برایش به صف کشید اون نه تنها افتخار اصولگرایان است بلکه افتخار اصلاحطلبات است چراکه اگر روزی در ایران اسلامی جنگی پیش بگیرد نمی توان گفت اصولگرایان بروید ما پشت سر شماییم یا بر عکس یا اینکه دشمن آمده فقط زبا نم لال یک حزب خاص را برچیند تمامی تلاش اصلاحات و اصولگراها حفظ نظام است با هر قیمتی که بخواهد تمام شود تا این انقلاب به دست صاحب اصلیش برسد این انقلابی که دوهزار و پانصد سال همه چیز بر چشم خود دید تا به اینجا رسید چه خونهایی ریخته شد چه اسرایی صبر کردند چه یتیم هایی بی سرپرست بزرگ شدند چه جوانهایی پر پر شدند اینکه ما فرق بین سردار و دیگران را ندانیم دیگر اسممان شایسته یک روزنامه نگار یا یک وبلاگنویس نیست روز تولد سردار را بچه های اصلاحات به ایشان تبریک می گویند و از خداوند منان برای ایشان همیشه سلامتی را طلب می کنند ایشان امید ما است در مقابل دشمنان ... یا علی مدد 
 


هرکس به طریقی دل ما می شکند!
[93/12/19] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

هرکس به طریقی دل ما می شکند! یکی دستش به آجر میرسه، یکی چنگالش تیزه و یکی دست به قمه میشه.

کلا هرکی هرچی دستش برسه به همون اندازه از خجالت مخالفینش در میاد. فقط خدا رو شکر که کشور امن هست و هفت تیر دست بعضیا نیفتاده وگرنه روزهای اول انقلاب و شیرین کاری های منافقین تداعی می شد...

+18

ادامه مطلب...

مطالب قدیمی‌تر »


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز : 38

بازدید کل : 156341

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب