اسفند 93 - اصلاحات

اسفند 93 - اصلاحات

سامانه
آزمونی برای ولایتمداری
[93/12/13] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 «هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ى خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگـران را تخریب نکنید. این علامت بدى است...»

زمان تبلیغات برای یکی از انتخابات بود، انتخابات مجلس. به مسجد رفته بودم که روی تابلو سیاهه ای بلند بالا علیه آقای هاشمی رفسنجانی دیدم؛ مطالبی از دوستان دلواپس آن زمان بود. همان داستان بعدها هم تکرار شد: علیه آقای هاشمی، قالیباف، مهندس موسوی، کروبی، ... و علیه هر کسی که خودی حسابش نمی کردند حتی علیه دکتر ولایتی! تخریب ها از هر رسانه ای منتشر میشد حتی رسانه ملی و حتی در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری 88 و 92 هم دیدم... . حتی آقای روحانی هم بی نصیب نماند و علیرغم تمامی حمایت هایی که رهبری در مذاکرات از ایشان کرده بودند هدف تهمت های دلواپسان قرار گرفت. حتی یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم در صف تخریب گران قرار گرفته بود و چند نامزد ریاست جمهوری را متهم می کرد.

فهمیدم وقتی دلسوزان از ویرانگری احمدی نژاد می گویند و رگ گردن عده ای باد می کند و جملات رهبری را کپی پیست می کنند نگران ولایت نشده اند بلکه نگران خود شده اند. چرا که کارنامه خود و دوستانشان پر است از تهمت زنی ها و تخریب های فراوان علیه سایرین ولی به روی خودشان نمی آورند.

تقریبا بیشتر علائم بد را در دلواپسان هر عصر دیدم. فهمیدم باید از آنها که علائم بدشان بیشتر است دوری کرد!

 


سرنوشت مدال افتخار احمدی نژاد
[93/12/13] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

بسم الله الرحمن الرحیم

«آقاى هاشمى را همه میشناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهاى بعد از انقلاب نیست؛ من از سال 1336 - یعنى 52 سال قبل - ایشان را از نزدیک میشناسم. آقاى هاشمى از اصلى ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدى و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزى انقلاب از مؤثرترین شخصیتهاى جمهورى اسلامى در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبرى تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب میکرد و به مبارزین میداد. اینها را جوانها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیتهاى زیادى داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیتهاى دیگرى داشت. در طول این مدت هیچ موردى را سراغ نداریم که ایشان براى خودش از انقلاب یک اندوخته اى درست کرده باشد. اینها یک حقایقى است؛ اینها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده.

 من البته در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف نظر داریم، که طبیعى هم هست؛ ولى مردم نباید دچار توهم بشوند، چیز دیگرى فکر کنند. البته بین ایشان و بین آقاى رئیس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه ى مسائل خارجى اختلاف نظر دارند، هم در زمینه ى نحوه ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف نظر دارند؛ و نظر آقاى رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است.» 29/3/1388

 http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=   5613 ادامه مطلب...

سخنی با حضرت علامه
[93/12/10] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

ابتدا از شخصیت شخیص ایشان پوزش می طلبم که با این بی سوادی جسارت کرده با آن وزنه علمی گفتگو می کنم. حضرت علامه در جایگاه بالای علمی قرار دارند که غنیمتی برای حوزه و دانشگاه است و باید از حضورشان بهره ها ببرند. آنچه متأسفانه در سال های اخیر شاهدیم، ورودشان به عرصه هاییست که به نظر حقیر شایسته این جایگاه رفیع نیست. ادامه مطلب...

برخی نقاط ضعف دولت یازدهم
[93/12/10] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

آقای روحانی رئیس دولت یازدهم، مانند رؤسای جمهور سابق انسانی جایزالخطا است. در میان افرادی که در جایگاه ریاست جمهوری ایران قرار گرفته اند شخصی مانند احمدی نژاد کلکسیون ضعف بود و اشخاصی مانند آقایان هاشمی و خاتمی نمونه خوبی برای یک رئیس جمهور خوب. اما آنچه رعایتش برای آقای روحانی ضروری می نماید پرهیز از نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت گذشتگان می باشد. ولی جناب آقای روحانی از برخی عملکردهای اشتباه دولت گذشته الگوبرداری می کند که ممکن است به محبوبیتش لطمه وارد کند. ادامه مطلب...

بصیرت دکتر روحانی
[93/12/8] نظر() / برچسب ها: حسن روحانی /نویسنده: علیرضا عباسی

هوالمحبوب 
.
.
حسن روحانی در حالی به قم رفت که باز هم تخریب گران دولت از روی غرض ورزی این سفر را با حاشیه همراه کردند. قبل از  سفر رئیس جمهور به قم با انتشار مطالبی در سایت ها ی هم سو این اقدام را نارضایتی مراجع از وضع مذاکرات و عملکرد ارشاد در رابطه با صدور مجوز تشریح کردند و در حین سفر با جوسازی در وبلاگها و سایتها حضور افراد را در سفر رئیس جمهور اجباری و با صرف هزینه های تبلیغاتی بالا خواندند.
با توجه به این مقدمه لازم به توضیح است اگر این فرضها درست باشد این بصیرت دکتر روحانی را نشان میدهد که با حضور در قم و مشورت با مراجع عظام و گرانقدر می خواهند شکافی بین قوه مجریه و روحانیت ایجاد نشود کما اینکه این شکاف را در دولت گذشته بارها و بارها دیدیم و بدتر از آن حامیان دولت نهم و دهم در این رابطه با هاله ای از سکوت بسر میبردند. 
حالا این سفر مهم دولت را به چالش کشیدن  چه سود و منفعتی برای ایران اسلامی دارد را باید بپرسید هر چند تاریخ  از سوالات بی جواب دفن شده پر است.
نکته جالب و در خور توجه این سفر حضور رئیس جمهور در شهر مقدس قم با قطار بود که باز هم از دید دلواپسان جا ماند

حسن روحانی در قم  


عشق تحریم شدنی نیست
[93/12/6] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی /نویسنده: علیرضا عباسی

هوالمحبوب 
.
.
برای آقای خاص سیاست و محبوب مظلوم دوران

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی 

 

 

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی

 

سید محمد خاتمی

 


تسلیت
[93/12/2] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی، سید محمد رضا خاتمی /نویسنده: علیرضا عباسی

هوالمحبوب 
.
با خبر شدیم خواهر جناب آقایان سید محمد و سید محمد رضا خاتمی دار فانی را وداع گفتند
نویسندگان وبلاگ اصلاحات این ضایعه تلخ را به بزرگان عرصه سیاست تسلیت و برای روح مرحومه از خداوند منان طلب شادی  می کنند 

تسلیت


« مطالب جدیدتر


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز : 15

بازدید کل : 156210

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب