شهریور 93 - اصلاحات

شهریور 93 - اصلاحات

سامانه
سر خم می سلامت...
[93/6/18] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

سلام

قبلا تصور نمی‌کردم دیدن این صحنه اینقدر دردناک باشه

ایشالا هیچ عزیزی رو روی تخت بیمارستان نبینید...

ادامه مطلب...

دکتر حسن روحانی: هی می گویند پسر و دختر را جدا کنید/مشکل حجاب با
[93/6/17] نظر() / برچسب ها: دکتر حسن روحانی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

دکتر حسن روحانی

رییس‌جمهور با اعلام این‌که این دولت از تهدید نمی‌ترسد، گفت: امروز در محضر امام هشتم و فرهیختگان استان خراسان می‌گویم دولت هر آنچه را که در راه مبارزه با فساد و راه توسعه کشور نیاز است انجام خواهد داد و در این راستا از هیچ شخص و قدرتی نخواهد ترسید.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع نخبگان استان خراسان رضوی با اشاره به این‌که دانشگاه ما از لحاظ کمیت توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است، افزود: به لحاظ تعداد مقالات در منطقه جایگاه خوبی داریم، اما باید بدانیم برای چه مقاله می‌نویسیم و آیا هدف‌مان از نوشتن مقاله بالا رفتن رتبه خودمان است؟

وی با بیان این‌که نوشتن مقاله نوعی توفق علمی است و در آن تردیدی نیست، گفت: باید حواسمان باشد مقاله نوشتن، ‌امتیاز گرفتن و گرید علمی هدف ما نشود، چون اگر چنین باشد به جایی نمی‌رسیم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به این‌که در حوزه علمی به برخی فسادها بر خورده‌ایم که شگفت‌آور است، افزود: در گذشته در برخورد با موضوعاتی می‌گفتند انسان شاخ در می‌آورد و امروز متوجه می‌شوند که انسان از مشاهده برخی امور آنقدر به مغزش فشار می‌آید که گویی می‌خواهد شاخ در بیاورد؛ چرا که گاهی شاهدیم برای گرفتن بورسیه تقلب می‌شود.
ادامه مطلب...

سید محمد خاتمی: آقای روحانی نمی توانند واقعیت ها را یک شبه عوض ک
[93/6/17] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی، حسن روحانی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

رییس جمهور پیشین ایران با یادآوری این نکته که رییس جمهور یک روشنفکر نیست که فقط اظهارنظر کند و باید در عمل اقدام کند افزود: اگر ما ببینیم این دولت راه خود را گم نکرده است و نسبت به روال خود تعهد دارد باید حمایت کنیم و سعی کنیم موفق باشد و مشکلاتش را درک کنیم.
رییس بنیاد باران با یادآوری این‌که در انتخابات شرکت نکردیم که دوستان ما روی کار بیایند، تصریح کرد که نظر ما این بود روال ها و رویکردهای نادرست اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای انجمن «فرهنگ و سیاست» دانشگاه های شیراز و علامه طباطبایی پس از شنیدن پرسش های متعدد و متنوع دانشجویان با محوریت مسایل روز جامعه، استیضاح وزیر علوم، انتخابات و چگونگی تعامل اصلاح طلبان با دولت و مجلس به مهم ترین پرسش ها پاسخ داد و بیان کرد: یکی از مهم ترین رسالت های مجلس، نظارت بر اوضاع و امور است. اگر بناست اشکالی به مجلس گرفته شود، این است که آیا این نظارت در همه دوره ها و نسبت به همه نهادها و تشکیلات انجام شده یا با گرایش های خاص سیاسی نسبت به برخی جریانات اعمال شده است؟ آیا این نظارت بر آنچه در دادگاه ها و مجامع امنیتی، سیاسی، نظامی و دولتی می گذرد، اعمال شده یا فقط متوجه برخی جریان‌ها بوده است؟ البته شاید این اشکال به نحوی به همه دوره های مجلس وارد باشد.

وی توجهات را به تفاوت این‌که مجلس چه گرایشی و چه حقوقی دارد، جلب کرد و گفت: مجلس وظایفی دارد و کسی نباید جلوی این وظایف را بگیرد؛ البته می توان انتظار داشت که این وظیفه ها در چارچوب خواست و مصالح ملی انجام شود، نه خواست گروهی اما بالاخره نظارت، سوال و استیضاح وجود دارد و حق مجلس است.
ادامه مطلب...

محمدعلی نجفی: انشالله خودم گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم خواهم
[93/6/16] نظر() / برچسب ها: محمد علی نجفی، وزارت علوم /نویسنده: محمد سعید ثقفی

محمد علی نجفی

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جریانات رقیب و کسانی که با مدیریت دانشگاه ها،وزارت علوم یا دولت به طورکلی مخالف هستند می توانند از طریق ابزارهای خود فشار بیاورند و این موضوع غیرطبیعی نیست اما مسوولیت شرعی و ملی ما ایجاب می کند جانب انصاف و تقوا را رعایت کنیم.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جریانات رقیب و کسانی که با مدیریت دانشگاه ها،وزارت علوم یا دولت به طورکلی مخالف هستند می توانند از طریق ابزارهای خود فشار بیاورند و این موضوع غیرطبیعی نیست اما مسوولیت شرعی و ملی ما ایجاب می کند جانب انصاف و تقوا را رعایت کنیم. ادامه مطلب...

تحلیلجات کیهانی
[93/6/13] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

کیهان نوشت:

«...اما نکته مهم دیگری در این بین وجود دارد که توهم قدرتمند بودن این غده سرطانی را تشدید بخشیده و آن این که، اگر داعش واقعا قدرتمند نیست، چطور به سرعت در همه جا منتشر شده و با وجود این همه عملیات نظامی علیه آنها، نابود نمی‌شوند؟ در پاسخ باید گفت، سردمداران داعش، برای اعضای خود نه تنها هیچ محدودیتی قائل نشده‌اند بلکه دست آنها را برای انجام هر اقدامی، تأکید می‌شود هر اقدامی آزاد گذاشته‌اند. به اعضای داعش اینگونه القا شده که شما می‌توانید زنا کنید، (حتی زنای محصنه) آدم بکشید، نماز نخوانید، پول بگیرید و هر غلط دیگری بکنید و در نهایت هم به بهشت بروید! آیا چنین امتیازات شیطانی برای جذب عده‌ای ساده لوح یا اراذل و اوباش یا حتی جنایتکاران و به طور کلی حیوان‌صفتان کافی نیست؟ آیا در این دنیای چند میلیارد نفری، چند میلیون ساده‌لوح و... وجود ندارد که چند صد هزار نفر آنها سهم داعش باشد؟!» ادامه مطلب...

من از کویر آمده ام ...
[93/6/13] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

 

من از کویر آمده ام ؛با همان امید و شکیبایی وایمان.اما خود را چون بید مجنونی که تنها در گستره کویر ایستاده است،لرزان می بینم ،بر سر ایمان خود،و نگران که مبادا ناتوان از عمل به عهدی باشم که با خدای خود و با زنان و مردان بزرگوار این مرز وبوم بسته ام،ولی امیدوارم.به آینده ای امید بسته ام که دل و دماغ وبازو وهمت فرزندان این کشور در کار ساختن آن است.

این نامه ای است از انسانی که اگر فاقد هر فضیلتی باشد فضیلت دوستداری عدالت و ایمان و آزادی را دارد؛نامه ای به نسلی که باید بار سنگین میراث همه فداکاری ها،آفرینندگی ها وآزادگی ها را بر دوش بکشد.لذا خطاب به همه فرزندان عزیزم که مهر و خشمشان هر دو برای من قیمتی است،نامه ای نوشتم وعنوان آن را «نامه ای برای فردا» گذاشتم.
این نامه نه در برگیرنده همه گفتنی های من است ،نه در صدد پاسخ گفتن به همه پرسشها ونقدها.فتح بابی برای گفتگو وبازاندیشی است،چرا که همواره دل کوچکم به یاد روح بزرگ جوانان این سرزمین وهمه جوانان تپیده است.

و در آخر ما در آغاز راه نو اصلاح گری و نه در پایان آن هستیم.تداوم آن با شما و آینده روشن آن از آن شماست،شما سازندگان اصلی فردای روشن ایرانید پس:
«گمان مبر که به آخر رسید کار مغان
هزار باده ناخورده در رگ تاک است»

برگرفته از کتابچه «نامه ای برای فردا»، نوشته سید محمد خاتمی ، اردیبهشت 1383

لینک دانلود کتابچه نامه ای برای فردا:
http://www.khatami.ir/books.html

 


دکتر حسن روحانی: نمیتوانیم دروازههای دنیا را به روی نسل جوانما
[93/6/11] نظر() / برچسب ها: دکتر حسن روحانی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور گفت: ما از آن دورانی که رادیو را در قفسه می‌گذاشتند عبور کرده‌ایم و نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار داشت: بیانات و اعلامیه‌های امام(ره) قول سدید بود و امروز هم قول و کلام رهبری معظم انقلاب قولی سدید است. همچنین قول روحانیتی که در مسیر اسلام راستین قرار دارد نیز قول سدید است و قول سدید تنها قول صدق نیست بلکه بالاتر از آن است. سدید به معنای قصد و میانه‌روی است و قول صدق تاثیرگذار، استوار، محکم، میانه‌روانه‌ و توام با میانه‌روی قلمداد می‌شود.

ادامه مطلب...

خاتمی: ایرانی به پشتوانه فرهنگ عظیمش با وجود همه رنج?هایی که دید
[93/6/9] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

سید محمد خاتمی

رییس موسسه بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ?ها و تمدن‌ها با تاکید بر اهمیت تعاملات فرهنگی در نزدیکی جوامع به یکدیگر و توصیف روحیه ایرانی بیان کرد: فرهنگ شیعی و اسلام به گونه ای که در ایران رواج یافته و آمیختگی با روح ایرانی، یک چهره آرام، صبور، متحمل و در عین حال پایدار ایجاد کرده است.

حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی در حاشیه دیدار از نمایشگاه آثار دست بافته رضی میری و آثار کهن که در خانه هنرمندان به نمایش در آمد، در گفتگویی با اشاره به تاثیر تعامل فرهنگی ملت ها بر کاهش خشونت و گفت وگوی تمدن ها اظهار داشت: ایرانیان در طول تاریخ، فراز و نشیب های زیادی را طی کرده اند و این فرهنگ ایرانیان بوده که آنها را حفظ کرده است؛ حتی آنچه که از بیرون آمده است در درون این فرهنگ شکل و فرم خاص خود را گرفته است و البته این تاثیرگذاری به جوامعی اختصاص دارد که تمدن آفرین هستند و ایران جزو چند کشور تمدن آفرین جهان است. ادامه مطلب...

روحانی: چطور فقط شب انتخابات همه را صدا میزنیم و با حجاب و بدحجا
[93/6/9] نظر() / برچسب ها: حسن روحانی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

حسن روحانی



حجت الاسلام دکتر حسن روحانی امروز (شنبه) در اولین جشنواره شهید رجایی در دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران برگزار شد، هفته دولت را که یادآور نام و خاطره و ایثار شهیدان بزرگ رجایی و باهنر و سایر دولتمردانی که اجر و مزد خود را از طریق شهادت و دستیابی به فیض الهی گرفته اند، تبریک و تهنیت گفت و یاد آن عزیزان را گرامی داشت.

وی افزود: یاد امام راحل به عنوان راهبر کاروان بزرگ انقلاب و استقلال و آزادی این سرزمین و یاد همه شهیدانی که با ایثار آنها انقلاب و نهضت اسلامی به پیروزی رسید و یاد شهیدانی که هشت سال از میهن، کشور، نظام و انقلاب دفاع کردند و یاد همه شهیدان، جانبازان، ایثارگران و خانواده های عزیز آنها که در راه این نظام، استقلال و عزت این سرزمین تلاش و ایثار کردند، گرامی می داریم. ادامه مطلب...

سخنان زیبای سیدمحمد خاتمی در دیدار با جمعی از آزادگان و ایثارگرا
[93/6/5] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

سید محمد خاتمی

رئیس موسسه بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با تاکید بر این‌که «مسلمان واقعی، متجاوز نیست» تصریح کرد: مسلمان واقعی، اهل جنگ به معنای آغازگر جنگ نیست. مسلمان واقعی کسی نیست که بخواهد حقیقت اسلام را به برداشت ها و سلیقه های تنگ خود محدود کند و هر کس غیر از این باشد را نابود کند؛ این کاریست که امروز گروه های تروریستی به نام اسلام انجام می دهند.

ادامه مطلب...

« مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر »


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز : 38

بازدید کل : 156367

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب