مهر 93 - اصلاحات

مهر 93 - اصلاحات

سامانه
پاسخ علی مطهری به منتقدانش
[93/7/30] نظر() / برچسب ها: علی مطهری /نویسنده: علیرضا عباسی

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، روز گذشته و در حاشیه جلسه علنی مجلس، در واکنش به مطالب مطرح‌شده در برخی رسانه‌های خاص درباره علت نامه‌نگاری‌های اخیر خود، به «شرق» گفت: «سوال من از کسانی که با این نامه‌ها مخالف هستند، این است که چرا آنها نامه نمی‌نویسند و با قانون‌شکنی‌ها و سختگیری‌ها مقابله نمی‌کنند؟ من به‌عنوان یک نماینده و در چارچوب وظایف و مسوولیت‌های نمایندگی، خودم را مسوول می‌دانم و باید نقض قانون‌اساسی را پیگیری کنم. اما نمی‌دانم که چرا منتقدان من به وظیفه خود عمل نمی‌کنند؟»

 نماینده مردم تهران در مجلس، در پاسخ به این سوال که چرا به‌جای استفاده از ابزارهای پارلمانی نظیر سوال و تذکر، راهکار نامه‌نگاری را انتخاب کرده، گفت: «من از ابزارهای پارلمانی هم استفاده کرده‌ام و در نطق قبلی خود که منجر به اعلام جرم شد هم این موارد را ذکر کردم و اصولا از هر ابزاری در جای خودش استفاده می‌کنم.»

 مطهری درباره سرمقاله روز گذشته روزنامه «رسالت» که در آن، نامه مطهری، «موهن و خارج از ادب و آداب سیاسی» عنوان شده بود نیز گفت: «بهتر بود اشاره می‌کردند که کدام قسمت از نامه من، موهن یا خارج از ادب بوده است ظاهرا روزنامه رسالت انتقاد را موهن و بی‌ادبانه می‌داند و همین نگاه در چند سال اخیر وضعیت را به اینجا رسانده است. نامه من به آیت‌الله جنتی حاوی چند سوال بود و این را نمی‌شود به‌عنوان اهانت یا بی‌ادبی تلقی کرد.» 
 


کل نفس ذائقة الموت
[93/7/30] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

کل نفس ذائقة الموت...

حتی اگر عالم باشی، انقلابی باشی، یار امام باشی

باز هم می روی

هر نفسی طعم مرگ را می چشد ولی برخی شیرینی اش را

چه خوب است که عزیز باشی و زیبا بروی

 


داعش و رسانه
[93/7/30] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

«به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "برنارد هوگان" رئیس پلیس لندن خبر داد که هر هفته پنج شهروند انگلیس به سمت عراق و سوریه می‌روند تا به گروه داعش بپیوندند... وی افزود: این آمارها کمترین تعداد را شامل می‌شود این در حالی است که بسیاری پیش از رفتن به عراق و سوریه، به کشور دیگری سفر کردند و به دلیل وجود دولت‌های ضعیف و مرزهای باز، از آنجا به این کشورها سفر کرده‌اند... استراتژی داعش در جذب غیر عرب زبان‌ها موثر بوده چون حدود 300 نفر از شهروندان آمریکایی این کشور را برای پیوستن به داعش ترک کرده‌اند. داعش در جذب نیرو از اروپا و دیگر کشورهای عربی نیز بسیار قدرتمندانه عمل کرده است.»

ادامه مطلب...

من از بیگانگان هرگز ننالم!!
[93/7/27] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

چند سال پیش، یکی از بستگان با همسرش به سفر عمره مشرف شد. آقای هاشمی رفسنجانی هم همزمان وارد عربستان شده بود. تعریف می‌کردند بعد از ورود ایشان، اجازه زیارت بقیع برای خانم‌ها هم صادر شده بود...

امروز در یکی از سایت‌های خبری به مطلبی از آقای هاشمی برخوردم که مربوط به آن زمان بود:

« من به دعوت ملک عبدالله و برای شرکت در کنفرانس گفت‌وگوی ادیان به مکه رفتم و در خلال سفر تفاهمات خوبی برای کم‌کردن اختلافات از طریق یک مجمع علمایی داشتیم و هم‌زمان با سفرم، آنها محدودیت‌های حجاج ایرانی، مخصوصا حضور زنان در بقیع را برداشتند و مراسم سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) شبانه و با حضور اکثر زائران ایرانی حاضر در مدینه و شیعیان، در قبرستان بقیع برگزار شد و حتی ما را به فدک بردند که باعث رونمایی از این قطعه ارزشمند گم‌شده در دل تاریخ 1400 ساله اسلام شد. وقتی برگشتیم، ناگهان وزیر امور خارجه دولت احمدی‌نژاد اعلام کرد که از آقای ری‌شهری که نماینده ولی فقیه در سازمان حج بود، در فرودگاه جده انگشت‌نگاری شد و به ایشان توهین کردند. من موضوع را از خود آقای ری‌شهری پرسیدم و گفت: اصلا چنین چیزی نبود. خود ایشان به آقای متکی زنگ زد که چرا چنین خبری را پخش کرده‌اید؟ در جواب گفت: من تحت فشار بودم که چنین خبری را بسازم و بگویم. ببینید مصالح جهان اسلام و منافع کشور را فدای اختلافات سیاسی خویش کردند و پس از آن دیدید که عربستان چه رویکردی نسبت به ایران داشت و چه ضررهایی که به‌خاطر این تخاصم ساختگی متوجه جهان اسلام، مخصوصا کشورهای اسلامی در منطقه شد.»

با این اوصاف نمی‌دانم چرا آمریکای جهانخوار برای زمین زدن انقلاب پول و امکانات هزینه می‌کند. در حالی که این همه درایت و زکاوت از ناحیه خودی‌ها صرف می‌شود برای اینکه چرخ این انقلاب روی زمین صاف راه نرود چه نیازی به دشمن داریم؟ البته شاید بتوان گفت استکبار جهانی پولش را برای تربیت همچین نیروهایی هزینه کرده است!


درباره فرمایشات آیتالله جنتی در خصوص آقایان موسوی و کروبی
[93/7/25] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

در ابتدا تشکر می‌کنم از حضرت آیت‌الله جنتی که در برنامه شناسنامه حضور پیدا کرده و تکلیف آقایان موسوی و کروبی را روشن کردند. البته بنده در خصوص فرمایشات ایشان عرایضی دارم که لازم است ذکر کنم. (تمام عرایض بنده در محدوده اطلاعات منتشره در مطبوعات قرار می‌گیرد و از استناد به گفته‌ها و شنیده‌های دیگر اجتناب می‌کنم.) ادامه مطلب...

درباره سخنرانی کامرون و جوابیه وزات امور خارجه ایران
[93/7/25] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

آقای کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و مطالبی علیه ایران عرض کرد. از جانب برخی دوستان گلایه‌هایی مطرح شد که چرا آقای روحانی در سخنرانی خود جواب ایشان را نداد. همینطور  گفتند که کامرون به ما توهین کرد. این‌که آقای روحانی یا هر مسئول دیگری چرا برخی کارها را انجام می‌دهند یا برخی را انجام نمی‌دهند به خودشان مربوط است ولی خارج از گود و با داشتن برخی اطلاعات عمومی که همه شما دارید مطالبی عرض می‌کنم:

1ـ اینکه کامرون به ایران اتهام حمایت از تروریست بزند را حمل بر توهین نمی‌کنم چرا که این حرف‌ها دوطرفه است. اگر بگویم حرف‌های ایشان توهین بوده پس تمام مطالبی که ما در مورد انگلیس می‌گوییم که روباه مکار است و در تمام خراب‌کاری‌های دنیا نقش دارد هم توهین است. ما به صورت عادی پرچم انگلیس را لگدمال می‌کنیم و اعتقاد داریم در صدد استثمار تمامی ملت‌های دنیاست. ولی اینکه آیا انگلیسی‌ها خودشان را متجاوز و چپاول‌گر می‌دانند یا حرف‌های ما را حمل بر توهین می‌کنند جای سؤال دارد! جالب است با  این اوصاف برخی افراد در داخل ایران انتظار داشته باشند کامرون در سخنرانی خود از ایران قدردانی کند که ایران از حزب الله حمایت می‌کند و در صدد است پدر اسرائیل  را درآورد! (لعنت خدا بر اسرائیل و حامیانش)

2ـ تا به‌حال اسم امپریالیسم خبری را شنیده‌اید؟ چیز بدیست! فرض کنید تمام غول‌های رسانه‌ای دنیا در اختیار غرب باشند و اراده کرده باشند ایران را قومی بدوی و غیر قابل مذاکره و خشن (نمی‌گویم وحشی ولی آنها می‌گویند... خودشون وحشین) جلوه دهند و ایران هم در این میان تنها باشد یعنی نتواند صدایش را به مردم دنیا برساند. در این حالت چگونه عمل می‌کنید؟ متأسفانه دولت قبل [ان‌شاءالله ندانسته] در زمین آن‌ها بازی می‌کرد یعنی خوراک رسانه‌ای را فراهم می‌کرد تا پروژه ایران هراسی تکمیل شود. می‌دانید اگر رسانه‌های غربی بتوانند در این امور موفق شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ مثلا آمریکا به عنوان منجی به افغانستان و عراق حمله می‌کند چون افکار عمومی با اوست؛ آب از آب هم تکان نمی‌خورد!

اگر یادتان باشد سال گذشته بعد از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مسئولین ایران، اوباما و مسئولین آمریکایی چندین بار اعلام کردند که حرف کافی نیست و ایران باید در عمل ثابت کند. این حرف یعنی چه؟ برداشت من این بود که رسانه‌های غربی از کلمات آقای روحانی و ظریف نتوانسته بودند خوراک تبلیغاتی علیه ایران فراهم کنند. یعنی کار دقیق انجام شده بود.

3ـ سخنگوی وزارت امور خارجه جواب ایشان را داد، همین! اینقدر توضیح نمی‌خواست!

 

پس جواب گرفت و جای گله نداشت. این‌که تعیین تکلیف کنند که باید شخص آقای روحانی در فلان مکان و فلان زمان جواب بدهد دیگر سلیقه دوستان است و در چند سال گذشته تجربه شده بود.


دلواپسی و قاقا لی لی
[93/7/24] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

یه روز نشسته بودم توی خونه و توی حال و هوای خودم بودم که دخترکوچولوم هی راه می‌رفت و می‌گفت: «بابا دَدَ لالا به به...»

گفتم بچه جون بیا بشین اینجا تا برات توضیح بدم. هرکدوم از بابا دد لالا به به رو کاملا براش شرح دادم که داستان چیه و بعد رابطه این‌ها رو با همدیگه توضیح دادم. خلاصه مبانی فلسفی، تطورات تاریخی و مسائل اجتماعی هرکدوم از واژه‌ها رو تفصیلا براش شرح دادم. گفت: «بابا دد لالا به به»! فهمیدم این بچه فقط همین کلمات رو بلده و بهش قاقا دادم آروم گرفت! ادامه مطلب...

باید در وصف سید محمد خاتمی نوشت ...
[93/7/24] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

سید محمد خاتمی + مرا عهدی است با جانان


اگر هنر امیرکبیر این بود که با اصلاح دربار، قصد کرد از آن مظهر فساد و تجمّل ابزاری سازد برای اصلاح جامعه خرافات زده ایران، و اگر همت سید جمال مصروف این شد تا به میان مردم برود و آجر به آجر بنایی بسازد و نسلی بیافریند برای فردای بهتر ایران، و اگر مصدّقی بود که در مقابل استعمار خارجی‌ و استبداد داخلی‌ به نام ملت سر خم نکرد و ایستاد ...

تاریخ ایران شهادت خواهد داد که مردی بود بنام سید محمد خاتمی، روحانی روشنفکری از دیار کویر که سالها در این کشور سیاست ورزی کرد، هم از جایگاه دولت و دربار و در ردای رئیس جمهور، و هم در میان مردم و جامعه و در لباس یک سیاست ورز مستقل از قدرت، سالها، به همراه جمع بزرگی‌ از همرهان، ایستاد و مقاومت کرد تا از سیاست و قانون و اعتقاد و اصول ملغمه سازد تا از دل آن نسلی بیافریند که بکار فردای آزاد تر این سرزمین آید. و در همه این سالها، خاتمی ایستاد؛ در کنار همراهان و یاران و سرافرازان این قوم و در مقابل شیفتگان قدرت و خواب زدگان استبداد، خم نشد؛ در مقابل خیل عظیم آشنایان و بیگانگانی که در رویای نابودی این سرزمین خوابیده اند...

و بر سیاست کاخی ساخت که ملاتش سیاست مبتنی‌ با تعاملش بود و اجرهایش منش بر مدار تعادلش.

و اخلاق ...


سریال \معراجی ها\ لکه ننگی بر کارنامه صدا و سیما
[93/7/21] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

چند شبی وقت خود را پای تلویزیون صرف کردم تا ببینم سریال معراجی‌ها که بسان کسی‌ست که سرگیجه گرفته و به در و دیوار می‌خورد کجا آرام خواهد گرفت. اما ظاهرا بناست کش این سریال هنوز کش بیاید و بیننده را به همانجا پرتاب کند که عرب نی انداخت! ادامه مطلب...

نگاه چپ به کشورهای جهان سوم!
[93/7/20] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

سیستم رو میشه اینطور تعریف کرد که مجموعه‌ایست که از اجزای مختلف تشکیل شده. این اجزا با هم ارتباط دارند، هرکدام کاری انجام می‌دهند، محدوده مشخصی دارند، محدوده کل سیستم مشخص است، کل اجزا، واحدی به نام سیستم تشکیل می‌دهند که برای رسیدن به هدف مشخصی کار می‌کند.

مثلا خودرو یک سیستم است که از اجزای مختلفی تشکیل شده و هدف آن حمل و نقل است. هر کدام از اجزا، وظایف و ارتباطاتی دارند؛ مثلا وظیفه چرخ‌ها مشخص است. چرخ‌ها با برخی اجزای دیگر در تماسند و خودشان هم محدوده خودشان را می‌دانند. مثلا چرخ عقب در کار موتور دخالت نمی‌کند! ادامه مطلب...

مطالب قدیمی‌تر »


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز : 15

بازدید کل : 156214

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب