مهر 93 - اصلاحات

مهر 93 - اصلاحات

سامانه
نگاهی به \آژانس شیشه ای\
[93/7/16] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

شبکه نمایش در هفته دفاع مقدس، فیلم‌های حاتمی کیا رو پخش می‌کرد. فیلم‌های ماندگاری که یا جنگی بودند یا عطر و بوی جنگ را یادآور می‌شدند. در این میان، آژانس شیشه‌ای با اینکه دهه دوم عمر خود را می‌گذراند و صدا و سیما هم حسابی از خجالت پخش آن درآمده است(!) ولی باز هم برای من دیدنی بود.

از میان تحلیل‌ها بی‌تفاوت گذشتم و در گوشه ذهنم دنبال واژه‌هایی بودم تا بتوانم نگاهم به این فیلم را بیان کنم. نگاهی که شاید جدید باشد و شاید تکراری بوده و در میان تحلیل‌ها یافت شود.

ادامه مطلب...

شلم شوروا
[93/7/11] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

پرده اول: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی... گفت: علی‌رغم ادعای برخی مسئولین از جمله سازمان محیط زیست در ارتباط با سرطان‌زا بودن بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها کمیسیون بهداشت پس از جلسات متعدد با مسئولان ذیربط و انجام بررسی‌های لازم ادعای آلایندگی و سرطان‌زا بودن بنزین‌های پتروشیمی‌ها را رد کرد... علاوه بر این در گزارش کمیسیون بهداشت پس از آنالیز بنزینهای وارداتی در سه ماه نخست سال 93 و به دست آوردن اسناد آزمایشگاهی مربوط به این بنزینها آمده است که بنزینهای وارداتی در سه ماه نخست امسال فاقد استاندارد ملی (4904) و استاندارد (یورو 4) است و حتی طبق آنالیزهای انجام شده استفاده از مواد ممنوعه در بنزینهای وارداتی از جمله مواد الکلی به چشم می‌خورد.

پرده دوم: حدود دو سال پیش یکی از دوستان از جلسه بسیج اساتید پیامک می‌داد که کارشناسی آورده‌اند که برای اثبات وطن فروشی میرحسین موسوی می‌گوید چرا میرحسین ملوانان انگلیسی را با خفت و خاری آزاد کرد!! هرچه می‌گوییم احمدی‌نژاد بود قبول نمی‌کند!!!!!

توی دیگ:

سال 91 بود، ساعت هشت صبح. پشت چراغ قرمز توقف کرده بودم که گلو و سینه‌ام سوخت... هوا پر شده بود از دود سفیدی که مانند مه فضای قم را پر کرده بود. شهر قم! نه تهران که دیواری از البرز در شمال و کارخانه‌های آلاینده بسیار در جنوب دارد...

حالا خوب است آقایان بسرایند سال 91 اصلا آلوده نبود و هوا خیلی هم خوب بود و الان است که هوا آلوده است ولی شما نمی‌فهمید! اگر هم سال 91 هوا آلوده بود بخاطر این بود که سید اکبر هاشمی رفسنجانی با شاه سلطان حسین صفوی قراداد ننگین ترکمانچای را امضا کرد و باعث شد نیروهای متفقین از ایرلند شمالی به پارس جنوبی واقع در شمال شرقی افغانسان بمب اتم بزنند و آن فجایع انسانی را در صبرا و شتیلا ببار بیاورند و البته از شما پنهان نباشد که پشت پرده ملاقات شاه اکبر صفوی و جورج سوروس هم مرحوم میرحسین خاتمی بود که انقلاب مخملی را توسط ایادی خود، یعنی ببرهای تامیل اجرا می‌کرد، حاج حسین هم شاهده!!! سرگیجه گرفتم...

 

آقا توی این مملکت یه آزمایشگاه معتبر نیست تکلیف بنزین رو روشن کنه! آقا گیرم کل آزمایشگاه‌های دنیا بیان بگن سال 91 هوا خوب بود، من باید باور کنم؟!!


اظهارات سردار محمدحسین نجات در مورد آقای خاتمی
[93/7/9] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد
در مصاحبه‌ فارس با سردار محمدحسین نجات (معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) بیان شد:
«...برخی دوستان می‌گویند زمانی هم که آقای خاتمی رئیس‌جمهور بود، اعتقاد داشت ولایت فقیه نوعی دیکتاتوری است، یکی از آقایان می‌گوید که من مفصل با او صحبت کردم و بالاخره چنین گفت که ولایت فقیه، «دیکتاتوری مومنین» است. یعنی ایشان در اوج ریاست‌جمهوری نیز ولایت فقیه را قبول نداشت...»
«... آقای خاتمی که در راس دولت اصلاحات قرار گرفت یک روشنفکر مذهبی غرب‌گرا بود. روشنفکر مذهبی غرب‌گرا همانگونه که عرض کردیم، اعتقادی به حکومت ولایت فقیه به این سبکی که ما معتقد هستیم ندارد...»
فقط یک سوال:
شورای نگهبان در این کشور چکاره است؟
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930609000775

اخلاق ، نکته ای فراموش شده در سیاست و زندگی بعضی از ما ...
[93/7/8] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: سعید و علیرضا

با سلام ...

عادت کردیم به دیدن مواردی عجیب ... مثلا طرف رسانه ی ملی و هزار رقم سایت و خبرگذاری و نشریه و روزنامه و... منحصرا در اختیار همفکرانشه ، اونوقت چشم دیدن فعالیت صلح آمیز ما توی یه وبلاگ کوچیک از این دنیای مجازی رو نداره و سعی میکنه به هر طریقی شده این وبلاگ رو از بین ببره ... شده بیاد  با نشون دادن خودش تحت یه شخصیت دیگه سعی کنه به این وبلاگ نفوذ کنه و بعدش با پستای سراسر تهمت و افترا و توهین نسبت به اصلاح طلبان بخواد ... بخواد ... نمیدونم ...

نمیدونم واقعا هدف این افراد از این کارا چیه ؟

نمیدونم این شخص چطوری این کار رو برای وجدان خودش توجیه میکنه ؟

نمیدونم چه دین و مرامی داره ، ولی اگه خودشو مسلمون میدونه باید یه فکری به حال این اسلام کرد ...

آخه برادر/خواهر من ، تو که داری حرفای لبریز از تهمت و توهین خودت رو تو هزاران رسانه ی جورواجور (که اتفاقا بعضی هاشون با بودجه ی بیت المال اداره میشن) با خیال راحت میزنی ، چرا نمیتونی ببینی که ما هم بتونیم تو یه وبلاگ ساده حرفمون رو بزنیم ؟

 پس تکلیف اخلاق چی میشه ؟؟؟ جوانمردی چی میشه ؟؟؟ اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ...

ولی ما هم این طیف رو خوب شناختیم ... ما از این افراد انتظار رعایت اخلاق رو نداریم ، وقتی که سران و نمایندگانشون بویی از اخلاق نبردن از خودشون چه انتظاری میره ؟

افراطی گرامی ، ما روزی که تصمیم گرفتیم این وبلاگ رو راه بندازیم پیش بینی همه ی این چیزا رو میکردیم ... برا همینه که شما موفق نشدی به اهدافت برسی :)

مطمئن باش با وجود همه ی سختی ها ما به راهمون ادامه میدیم چون بهش اعتقاد داریم و این تلاش های مذبوحانه ی شما به هیچ وجه نمیتونه ما رو متوقف کنه :)

خدا همه ی گمراهان رو به راه راست هدایت عاقبت همه ی ما رو ختم به خیر کند انشاالله ...

والسلام

 

 


برزخ سیاسی
[93/7/7] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

مدتی قبل خاطره‌ای از آقای هاشمی رفسنجانی نقل شد که بسیار عجیب بود! نقل این خاطره، مؤیدی بود برای حرف‌های دیگری که جسته گریخته از شخص مورد خطاب ایشان شنیده می‌شد. البته بلافاصله همانطور که توقع می‌رفت حامیان ایشان مجددا اعلامیه‌های امضا شده و انتشار نشریه را پیش کشیدند...

ادامه مطلب...

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: باید منتظر ماند
[93/7/4] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: سعید و علیرضا

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تیم هسته ای ایران آرزوی موفقیت کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اکنون مذاکرات به جای بسیار حساسی رسیده که احتمال توافق را بسیار جدی کرده است.

وی افزود: در این شرایط، برخی نسبت به موفقیت مذاکرات بسیار امیدوارند و برخی دیگر اظهار ناامیدی می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با این حال باید منتظر ماند و دید در این نشست های آتی چه اتفاقاتی می افتد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه مصاحبه با «انتخاب» گفت:  در حرف و عمل ثابت کردیم که مانند همه کشورها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم که دانش آن در ایران بومی شده است و در جنگ تحمیلی نشان دادیم که از کاربرد سلاح کشتار جمعی متنفر هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: اکنون مذاکرات در جریان است و نباید کاری کرد که مذاکره کننده ها مجبور شوند حرف هایی بزنند که کار را خراب کند .

وی در پایان نسبت به موفقیت مذاکرات هسته ای و تیم هسته ای ایران ابراز امیدواری کرد.


مطهری: نامه خاتمی به رهبری اقدامی مثبت بود
[93/7/4] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: سعید و علیرضا

 

به گزارش «انتخاب»، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز- چهارشنبه مجلس درجمع خبرنگاران درباره احتمال دیدار اوباما و روحانی گفت: به نظر من این دیدار به صلاح نیست و آنطور که من خبر دارم در برنامه، پیش بینی نشده است .

مطهری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد محمدرضا تابش برای آشتی ملی نیز یادآور شد: اصل حرف ایشان حرف خوبی است و برای کشور  نیاز است. بالاخره در سال های گذشته سوء تفاهماتی پیش آمده که باید برطرف شود و انشاء الله وحدت ملی و آشتی ملی ایجاد شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین درباره نامه سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین کشورمان به مقام معظم رهبری نیز گفت: اصل کار، کار خوبی بود و حتی خوب بود که ایشان به ملاقات رهبری می رفت که نگذاشتند.


سیدحسن خمینی: تشکل های دانشجویی باید تحقق فرمایشات رهبری را مطال
[93/7/4] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: سعید و علیرضا



به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های آزاد سراسر کشور، به بیان اهمیت عنصر «شجاعت» در شخصیت امام خمینی پرداخت و اظهار داشت: من یکبار در صدمین سالگرد تولد امام این نکته اشاره کردم که امام بر مبنای یکسری اصول وارد انقلاب شد و بر اساس اصول دیگری نیز برخی دیگر وارد این عرصه نشدند. اما بعد از آن سخنرانی یکی از یاران امام که به رحمت خدا رفته است در گوش من گفت که همه اینها درست است اما به این خاطر نبود که امام مبارزه کرد و دیگران نکردند؛ بلکه علت این بود که امام نمی ترسید و بقیه می ترسیدند.
ادامه مطلب...

آیت الله هاشمی: برخی که دولت سابق را با همه خرابکاری ها قدیس می
[93/7/3] نظر() / برچسب ها: آیت الله هاشمی رفسنجانی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست خارجی را از موفقیت‌های دولت یازدهم خواند و گفت: این برنامه بر اساس تعالیم پیامبر اسلام است که در آن شرایط برای احقاق حقوق مسلمین با مشرکان مذاکره می‌کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، ترس و نگرانی عده‌ای از مذاکرات دولت با جهانیان را برخاسته از نگاه باندی و جناحی به منافع ملی خواند و گفت: اگر به منطق و استدلال زبان انقلاب اعتقاد و ایمان داریم، چرا باید پیشاپیش از مذاکره‌ی با دیگران بترسیم.
ادامه مطلب...

عارف: باید در مسیر اعتدال حرکت کرد / دیگر چماق کارایی ندارد، اصل
[93/7/3] نظر() / برچسب ها: محمد رضا عارف /نویسنده: محمد سعید ثقفی

به گزارش «تیک»، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: اگر امروز کشور ما در منطقه جزء با ثبات ترین کشورها محسوب می شود مطمئنا به برکت جانفشانی‌های شهدا،جانبازان و رزمندگان ما است و وظیفه همه ما بخصوص مسئولان است که قدردان ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان باشیم.

وی با تاکید بر رسیدگی جدی به وضعیت خانواده شهیدان، جانبازان و آزادگان، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم و اصلی مسئولان توجه به خانواده معظم شهیدان است اینگونه نباشد که در مناسبت‌های مختلف از جمله انتخابات در کنار خانواده شهیدان عکس یادگاری گرفته شود و بعد از انتخابات خود را به فراموشی بزنیم اینگونه عمل کردن در قبال خانواده معظم شهیدان جفا به انقلاب است و قابل بخشش نیست.
ادامه مطلب...

« مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر »


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز : 16

بازدید کل : 155774

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب