شهریور 93 - اصلاحات

شهریور 93 - اصلاحات

سامانه
سید محمد خاتمی: تحجر از بی دینی خطرناک تر است
[93/6/30] نظر() / برچسب ها: سید محمد خاتمی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

سیدمحمد خاتمی، رییس بنیاد باران با تاکید بر اینکه «تحجر در جوامع دینی دارای خطر بیشتری از بی دینی است» بیان کرد: تحجر جهل مرکب است و تحجر در حوزه دینی رذالتی است که جامه فضیلت پوشیده است. تحجر، دین را تبدیل به پوستین وارونه ای می کند که به تعبیر امیرالمؤمنین به جای آنکه گرم کند، می ترساند و امروز نمونه های آن را در می بینیم.

جمعی از معلمان و مربیان و اصحاب آموزش و پرورش در آستانه شروع سال تحصیلی با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدخاتمی دیدار کردند. در آغاز این جلسه از آیت الله امجد خواسته شد که مطالبی را بیان فرمایند. آیت الله امجد با دسته بندی افراد به سه دسته مبارزان، منفعت طلبان و نقادان، گروه سوم را دلسوزانی نامید که باید مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.
ادامه مطلب...

دکتر سلام
[93/6/29] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

دیشب مهمان یکی از برادران فلفل مزاج عشق جلیلی و ضد روحانی بودم. یکی از قسمت های "دکتر سلام" رو برام پخش کرد و تا دقائقی افکارم رو به هم ریخت! باز هم سوالاتی به ذهن آمد بی‌جواب.

ادامه مطلب...

دل پیچه ی دلواپسی
[93/6/27] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

سلام

نمی‌دونم چطور شد قلم سر خورد روی کاغذ و کلمات برای خودشون جولان دادند تا شعری از آب درآمد بدون نظم و قافیه و مشوش... ولی برای تخلیه خستگی روزانه بدک نبود!

 

من و جمع رفیقان بی قراریم                       سوای هرچه خط، دلواپسانیم

هر آن‌چه رشته‌ایم در آن دو 4سال             تمامش پنبه گردیده به یکسال

حیا از کل ایران دور گشته                        به تیغ اعتدال، مهجور گشته

زنان شهر چادرها دریدند                         به روی پای خود ساپورت کشیدند

نداشتیم موردی تا این وقاحت                   تکلم با اجانب! این‌قدر راحت؟

حجاب از کشور من رخت بسته                 مساجد غمزده با درب بسته

جوانان از زنان سبقت گرفتند                    به تیغ، زیرابرو بر گرفتند

سوسول‌ها بر سر بازی بیلیارد                  بریزند پول خود میلیارد میلیارد

زمان احمدی کی این‌چنین بود                  کجا شیطان اینقدر جری بود

به عزم بی‌بدیل حاج محمود                     نبُرد از این زمین یک ذره هم سود

همیشه غصه دار و دست بسته               ز پیکاران دلیران گشته خسته

 

در این دنیای پر رنگ غم انگیز                  نمانده یار دین، واجب شده خیز

به پاخیزید از خواب هشت ساله              که اهل دین شدند حیران و واله

روا نیست بیش از این در خواب باشیم       که ما خوش غیرتان داغ‌تر ز آشیم


دو فرضیه جدید در باب سیاست!
[93/6/27] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

قدری در افکار خود غرق شدم و کمی در اطلاعات موجود تفحص کردم که دو فرضیه ایجاد شد!!

«سیاه و سفید نسبی‌ست»

«احکام برای همه یکسان نیست»

ادامه مطلب...

آیت الله هاشمی: یک ذره هم قبول ندارم که روحانی از حرفهایش برگ
[93/6/24] نظر() / برچسب ها: آیت الله هاشمی رفسنجانی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

آیت الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حق رای مردم در نظام جمهوری اسلامی باید محفوظ باشد و رهبر معظم انقلاب این کار را کرده اند.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار با ائتلاف اصلاح طلبان خراسان رضوی و فعالان ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که رای مردم، حق الناس است و پس از آن همه فهمیدند که نمی شود در این رای دخالت کرد و اگر کسانی می خواستند دستبرد بزنند فهمیدند که رهبر انقلاب در مقابل آن ایستاده اند.

وی گفت: اخیرا هم معظم له فرموده اند که من به اعتدال عمیقا اعتقاد دارم و می دانیم که این اصول با ادله شرعی برای ایشان و سایر علما به دست آمده و اگر این دو اصل مورد عمل قرار گیرد کشور و جامعه به آرامش و توسعه می رسد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: من نقش اساسی را به مردم می دهم و مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران نقش خود را نشان دادند.

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: مردم ما در انتخابات اخیر نشان دادند که مزاج فکری اعتدالی دارند و اگر من هم به عرصه انتخابات وارد شدم با اشاره های شما مردم بود و مردم هم نشان دادند که با اسم سر و کار ندارند بلکه با فکر سر و کار دارند.

وی افزود: مردم افکار روحانی را پسندیدند چون با افکار خودشان می ساخت و انتخابات به شکل سالم برگزار شد و رای مردم از صندوق به در آمد.
ادامه مطلب...

دکتر عارف: باید با اقدامات خودسرانه برخورد کرد
[93/6/23] نظر() / برچسب ها: محمد رضا عارف /نویسنده: محمد سعید ثقفی

دکتر محمد رضا عارف

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: هرگونه حرکت خودسرانه که مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با اخلال رو به رو کند مطمئنا با منافع ملی سازگار نیست و باید در چارچوب قانون با هرگونه اقدامات خودسرانه برخورد کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان استان گلستان و تعدادی از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های کشور با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله سید محمود طالقانی ،گفت: آیت‌الله طالقانی روحانی نواندیشی بود که برای آزادی، استقلال و پیشرفت و نیز برای دفاع از حقوق همه افراد جامعه با سعه صدر بالایشان تلاش همه جانبه‌ای کرد و در طول زمان حیات شان الگویی برای جوانان انقلابی بود.

وی با بیان این‌که آیت‌الله طالقانی نمونه‌ای از یک انقلابی تمام عیار بود، یادآور شد: تمام تلاش آِیت‌الله طالقانی این بود که نشان دهد دین اسلام مبشر آزادی و حرمت نهادن برای انسان است. ایشان با رفتار و منش خود باعث شد بسیاری از نحله‌های مختلف فکری با انقلاب همراه شوند به همین دلیل آیت‌الله طالقانی نمونه بارز جذب حداکثری و دفع حداقلی بود.
ادامه مطلب...

توضیحات محمدرضا خاتمی درباره ممنوع ‎الخروجیاش: معلومنیست چه کسی
[93/6/21] نظر() / برچسب ها: محمدرضا خاتمی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

سید محمدرضا خاتمی

نایب‌رئیس مجلس ششم شورای اسلامی با تایید خبر ممنوع‌الخروجی خود خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ مرجعی در مورد علت ممنوع‌الخروجی‌ام توضیحی ارائه نکرده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خاتمی، نایب‌رئیس مجلس ششم در حاشیه مراسم ختم همشیره محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم در جمع خبرنگاران ضمن تایید خبر ممنوع‌الخروجی خود خاطرنشان کرد: چندی پیش به قصد خروج از کشور به فرودگاه مراجعه کردم که در فرودگاه جلوی من را گرفته و پاسپورت مرا ضبط کردند. وی با بیان اینکه از دلیل ممنوع‌الخروجی خود اطلاعی ندارم، گفت: تاکنون هیچ مرجعی توضیحی در مورد ممنوع‌الخروجی من ارائه نداده است. خاتمی اظهار: قبلاً شرایط به گونه‌ای بود که ابتدا طی نامه‌ای اعلام می‌کردند که فردی ممنوع‌الخروج است و چنانچه اعتراضی به این موضوع دارد می‌تواند اعتراض خود را اعلام کند اما اکنون من نمی‌دانم که باید به کجا اعتراض کنم ان‌شاء‌الله به خدا اعتراض می‌کنم.


سیدحسن خمینی: میگویند «امام برای غلبه بر هوای نفس خود، بر روی هن
[93/6/19] نظر() / برچسب ها: سید حسن خمینی /نویسنده: محمد سعید ثقفی

 

آیت الله سیدحسن خمینی در این دیدار ضمن مطرح کردن توصیه‌هایی به فعالان رسانه‌ای حاضر در مراسم، بر لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به نسل سوم و چهارم تاکید کرد.

سید حسن خمینی

جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران شبکه مجازی «آستان» شب گذشته (دوشنبه) با آیت الله سیدحسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش «انتخاب»، در این دیدار که در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، حجج اسلام سیدیاسر و سیدعلی خمینی نیز حضور داشتند.

آیت الله سیدحسن خمینی در این دیدار ضمن مطرح کردن توصیه‌هایی به فعالان رسانه‌ای حاضر در مراسم، بر لزوم شناساندن ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به نسل سوم و چهارم تاکید کرد.

یادگار امام اظهار کرد: حتماً شنیده‌اید که می‌گویند امام(ره) برای غلبه بر هوای نفس خود، بر روی هندوانه نمک می‌پاشیدند و می‌خوردند. این کار عقلانی نیست. امامی که من می‌شناختم اینطور نبود و چنین کاری نمی‌کرد. باید امام را همانطور که بود به نسل امروز و آینده بشناسانیم.
ادامه مطلب...

عارف: راهبرد اصلاح طلبان، کسب اکثریت کرسی های مجلس دهم است
[93/6/19] نظر() / برچسب ها: محمد رضا عارف /نویسنده: سعید و علیرضا

«محمد رضا عارف» رییس بنیاد امید ایرانیان می گوید راهبرد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم، پیروزی و به دست آوردن اکثریت کرسی های این مجلس است.


این سیاستمدار اصلاح طلب ترکیب مجلس نهم را فراگیر نمی داند و تاکید می کند که ترکیب مجلس آینده باید فراگیر باشد و به نفع جوانان و زنان تغییر کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید که سال 93 را سال تدوین راهبردها قرار داده ایم و سال 94 وارد فاز شناسایی کاندیداها و چگونگی به اجماع رسیدن، می شویم.

عارف با بیان اینکه درباره ائتلاف در انتخابات به او پیشنهادهایی شده است، تصریح می کند که با همه بزرگان ارتباط دارد ولی اکنون زمان اجماع و ائتلاف نیست.

رییس بنیاد امید ایرانیان، زمان اجماع را نیمه اول سال آینده و زمان ائتلاف را نیمه دوم سال آینده می داند و تاکید می کند که بطور همزمان اجماع و ائتلاف را در دستور کار داریم.

عارف معتقد است حمایت اصلاح طلبان از دولت به نفع کشور است و حضور بالای مردم را در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی موجب پیروزی اصلاح طلبان می داند.
ادامه مطلب...

روحانی: یک خردمند هرگز با جزمیت و تعصب سخن نمی گوید / نه شرق ستی
[93/6/19] نظر() / برچسب ها: دکتر حسن روحانی /نویسنده: سعید و علیرضا

دکتر حسن روحانی

رییس جمهوری گفت: ما پل جهانیم، ما فرزندان فارابی، خوارزمی ، رودکی و فردوسی هستیم و می توانیم با احیای علم و عقل، ریشه های خشونت و افراطی گری را بخشکانیم.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در جمع دانشگاهیان کشور قزاقستان با تاکید بر اینکه اکنون زمان احیای تمدن اسلامی با رشد تفکر علمی و عقلی فرا رسیده، تصریح کرد: اسلام همواره مروج همزیستی علم و دین و ادیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه همزیستی ادیان مختلف در سرزمین های اسلامی بی نظیر است، گفت: تمدن اسلامی یک تمدن تکفیری و فرقه ای نیست بلکه یک تمدن علمی و فرهنگی است.

رییس جمهوری اظهارداشت: باید سفر علمی را جایگزین سفرهای ماجراجویان به نقطه خشونت خیز منطقه کرد و باید نه تنها با جهان آشتی کرد بلکه جهان را آشتی داد.
ادامه مطلب...

مطالب قدیمی‌تر »


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز : 59

بازدید کل : 156479

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب