شوخی پارسی بلاگی - اصلاحات

شوخی پارسی بلاگی - اصلاحات

سامانه
شوخی پارسی بلاگی
[93/10/18] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

به یاد ایام گذشته، گشت و گذاری در پیام رسان برای تفنن خوب بود! از میان نظرات، کامنت‌های آقای احسانی نیا توجهم را جلب کرد. با اجازه تصمیم گرفتم با این دوست عزیز منتقد، کمی شوخی کنم. مناظره‌ای خیالی را فرض کنیم بین برخی اساتید و این دوست عزیز در شهر مقدس قم.

روز اول مناظره

نفر اول: صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران  با موضوع روابط ایران و آمریکا

آیا هرگز فکر کرده اید که اصرار بر آمریکاستیزی و دشمنی با آمریکا چه هزینه ای برای ایران داشته است؟ ... مثال هایی بیاوریم که نشان دهد که به درستی هزینه آمریکاستیزی چقدر گران و چقدر سنگین بر منافع ملی ایران بوده است... من طی دو سال گذشته موارد متعددی از این مثال ها در مناظره هایی که در دانشگاه ها با اصول گراها داشته ام مطرح کرده ام... من می دانم که شما چه می خواهید بگوید، شما می خواهید بگویید آمریکای ها نیز دشمنی کردند. اصطلاحی وجود دارد که می گویند رقص تانگو دو نفره است و نمی توان تکی رقصید. درست است که آنها نیز دشمنی کردند. اما این به این دلیل بود که ما دشمنی کردیم. ما همیشه آمریکا را به چالش کشیدیم... اگر در ذات اسلام، آمریکا ستیزی می بود به قول شما مالزیایی ها، ترک ها، اخوانی ها و... هم می بایستی آمریکا ستیز می شدند. این که فقط ما ضد آمریکا شدیم به واسطه شرایط اجتماعی خاص ایران بوده که عرض کردم. همان نفوذ عمیق و گسترده جریان چپ در ایران است...

و همینطور، آقای زیبا کلام تا روز سوم در حال حرف زدن بود و ذکر مستندات تاریخی و استدلال و...

روز سوم مناظره

استاد احسانی نیا: شما هنوز خوابید! خداوند همه ما را هدایت کند...

بعد از این پاسخ دندان شکن، آقای زیباکلام در کمال وقاحت اقدام به خودزنی کرد و بعد از گاز زدن در و دیوار، العفو گویان به سمت شهرک پردیسان حرکت کرد. وی بلندترین مسکن مهر منطقه را انتخاب کرده از آن بالا رفت و خودش را به پایین پرتاب کرد... روحش شاد!

الو! بله؟ خب! خب!

بله، اشاره می‌کنند ایشون هنوز زندست!

نفر دوم: علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی با موضوع حصر

...رئیس قوه قضائیه، به جای شعار دادن درباره فتنه، به حل آن بپردازد و حل آن مستلزم وجود یک قوه قضائیه مستقل است، نه قوه‌ای که از این نهاد و آن دفتر و از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تأثیر بپذیرد. اینکه جای تأسف است که پس از گذشت چهار سال از آن ماجرا هنوز مسأله فتنه حل نشده و ورد زبان‌هاست، قوه قضائیه مستقل، قوه‌ای است که بتواند همه مقامات کشور را بدون استثنا در موارد لازم به دادگاه بکشاند و حکم عادلانه صادر کند. این در حالی است که قوه قضائیه ما هنوز نتوانسته است تکلیف معاون اول رئیس جمهور سابق را در پرونده بیمه ایران مشخص کند. این راه‌حل که آقایان موسوی و کروبی باید توبه و عذرخواهی کنند تا مسأله تمام شود به نتیجه نمی‌رسد. چون آنها اگرچه ممکن است به برخی خطاهای خود اعتراف کنند اما مجرم اصلی را طرف مقابل می‌دانند. توبه و عذرخواهی باید با اختیار و می قلبی باشد. او تأکید کرد: «بارها گفته‌ام که اگر قرار بر گذشت طرفین از تخلفات یکدیگر نیست، تنها راه پایان دادن به فتنه سال 88 محاکمه علنی و همزمان آقایان موسوی، کروبی و احمدی نژاد است، بدون آنکه اتهامات آنها را در یک حد بدانم. تا زمانی که یک طرف قضیه حق سخن گفتن و دفاع از خود نداشته باشد و طرف دیگر هرچه می‌خواهد اتهام می‌زند و تحلیل می‌کند این بحران حل نخواهد شد. این سه نفر را که یکی هیزم فتنه را آورد و دوتای دیگر آن را شعله ور کردند محاکمه علنی کنید تا حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود.

حصر خانگی طولانی مدت، بدون محاکمه، توجیه قانونی و شرعی ندارد... من بارها گفته‌ام که حصر خانگی طولانی مدت، آن هم بدون محاکمه و بدون حق دفاع، اصلاً درست نیست و اگر برای این اشخاص اتفاقی بیفتد، هزینه سنگینی برای نظام دربر خواهد داشت. اگر در همان ابتدا اجازه می‌دادند که معترضان تجمع و راهپیمایی کنند و بعد هم در رسانه‌ها نظرشان را بگویند، این مشکلات پیش نمی‌آمد. آقای موسوی هم در ابتدای کار از مردم نخواست که به خیابان‌ها بیایند و مردم خودشان آغاز اعتراضات بودند. اینگونه نیست که آقای موسوی آن حرکت‌ها را محکوک نکرده باشد؛ اتفاقاً او این آشوب‌ها را در بیانیه‌هایش محکوم کرد و بعضی جاها اشاره کرد که این شعارها، شعار ما نیست، اما متأسفانه به صراحت نگفته‌اند ولی هیچ چیز هنوز قطعی نیست و نمی‌توان قضاوت کرد... (و همینطور، آقای مطهری 8 روز در حال حرف زدن بود و ذکر مستندات و استدلال و ...)

 

روز یازدهم مناظره

استاد احسانی نیا: حرف شما غلط است چون حق با ماست.

بعد از این پاسخ صریح، قاطعانه، جامع، کامل و شیر افکن، آقای مطهری هیچی نگفت و خیلی مؤدب و سرافکنده به منزل رفت در حالیکه عرق شرم از پیشانی‌اش می چکید!

مطابق آخرین اخبار واصله اتوبان قم تهران به علت آلوده شدن به عرق شرم، لغزنده شده و تا کنون شونزده هزار نفر تلفات داده.  تلفات در حال افزایش است...

همان روز یازدهم

یکی از کاربران اسبق پیامرسان با نام علی صیاد که از آن حوالی می گذشت و جمعیت میلیونی حاضر در محل مناظره را مشاهده کرد به خیل مشتاقان پیوست و بعد از تلاش یکی دو روزه خود را به صف اول رساند. وی که از چهره‌اش مشخص بود بی بصیرت است جزوه ای در دست داشت که در آن یادداشت های پارسی بلاگی‌اش را چاپ کرده بود. وی  با اصرار فراوان جزوه را به دست استاد احسانی نیا که سرگرم مناظره با اساتید و فیتیله پیچ کردن آن‌ها بود رساند.

روز سیزدهم مناظره

استاد با تورقی در جزوه صیاد، فرمود: متاسفانه هنوز در خواب تشریف دارید... - علیرضا احسانی نیا

بنا بر گفته شاهدان عینی، علی صیاد بعد از آن نفس مسیحایی، دگرگون شد و سر به صحرا گذاشت و تا این لحظه خبری از وی در دست نیست!

 


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 51
بازدید دیروز : 57

بازدید کل : 156445

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب