برخی نقاط ضعف دولت یازدهم - اصلاحات

برخی نقاط ضعف دولت یازدهم - اصلاحات

سامانه
برخی نقاط ضعف دولت یازدهم
[93/12/10] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

آقای روحانی رئیس دولت یازدهم، مانند رؤسای جمهور سابق انسانی جایزالخطا است. در میان افرادی که در جایگاه ریاست جمهوری ایران قرار گرفته اند شخصی مانند احمدی نژاد کلکسیون ضعف بود و اشخاصی مانند آقایان هاشمی و خاتمی نمونه خوبی برای یک رئیس جمهور خوب. اما آنچه رعایتش برای آقای روحانی ضروری می نماید پرهیز از نقاط ضعف و توجه به نقاط قوت گذشتگان می باشد. ولی جناب آقای روحانی از برخی عملکردهای اشتباه دولت گذشته الگوبرداری می کند که ممکن است به محبوبیتش لطمه وارد کند.

مشکل اول، سفرهای استانی وی است. در عصری که ارتباطات حرف اول را در دنیا می زند اینکه شخص اول اجرایی مملکت به تمامی نقاط کشور حضورا سرکشی کند اشتباه است. بدتر از آن، اینکه در هر شهری کاروان خیابانی راه بیندازیم و برای مردم دست تکان دهیم و بدتر اینکه مردم را دنبال خود بکشانیم و سیستم نامه نگاری های دولت گذشته را ادامه دهیم. آسیب هایی که احتمالا متوجه تماشاگران است، بستن مغازه ها، هزینه های تأمین امنیت، صرف وقت بسیار و... هزینه هاییست که متوجه مردم و بیت المال می شود. اینکه مسئولین به طور مستقیم با مردم گفتگو کنند خوب است و چه زیبا بود بجای سفرهای استانی کشدار دولت گذشته، از دیدارهای عمومی آقایان خاتمی و هاشمی الگو برداری میشد. هرچند خوب است یادی کنیم از دولت م.ا.نژاد که در این اواخر جرأت دیدار عمومی در قم را نداشت!!!

مشکل دوم، ارائه آمارهای مراکز آماری. اهل انصاف می دانند درآوردن سنگی که آقای م.ا.نژاد در چاه انداخته از عهده صدها عاقل هم بر نمی آید و تلاش دولت یازدهم برای به هوش آوردن اقتصاد به کما رفته است. وقتی به مردم آمار می دهیم بیمار شما که درصد هوشیاری اش نزدیک به مرگ مغزی بود به سطح بالاتری رسیده و درد را هم حس می کند اتفاق خوشایندی در مردم نخواهد افتاد! روزهای طلایی، یعنی زمانی که این بیمار به هوش بیاید، غذا بخورد، برخیزد، کار کند و... نه وقتی که از مرگ نجات یافته!

پس ارائه این آمارها تنها دل اهل فن را خوش می کند نه اکثریت مردم که با آمار و عدد و رقم بیگانه اند. کاش با اعلام مکرر این آمارها که مستمسکی برای هما(هواداران م.ا.نژاد) و تمسخر دولت فعلی قرار می گیرد به زخم مردم نمک نپاشیم. یکی از آسیب هایی که در این آب گل آلود نصیب دولت یازدهم می شود زمزمه های هما برا بازگشت م.ا.نژاد است که هرچند به دور از عقل می نماید ولی زمزمه اش هم متعفن است!

 

مشکل سوم، اعلام خبرهای خوش است. این مسأله هم مانند مشکل قبلی ست و از شیرین کاری های م.ا.نژاد که در شأن امثال آقای روحانی نیست. این حرکات کودکانه و بالا و پایین پریدن ها فقط چهره آقای روحانی را خراب می کند و اثر مثبتی در میان مردم ندارد و جناب آقای روحانی باید از وزانت آقایان خاتمی و هاشمی الگو بگیرد.


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز : 59

بازدید کل : 156745

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب