تکرار مکررات و میزان بصیرت مدعیان - اصلاحات

تکرار مکررات و میزان بصیرت مدعیان - اصلاحات

سامانه
تکرار مکررات و میزان بصیرت مدعیان
[94/1/22] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

 

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، رهبری در جمع مداحان بیاناتی داشتند. توصیه هایی که بعضا دوباره تکرار شدند تا جماعتی که نخواسته بودند بشنوند شاید بشنوند:

«آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود؛ اینکه تا الان انجام گرفته، این‌جوری است؛ همه چیز مربوط به بعد از این است»

جستجوی کوتاهی کنید نه در متن بلکه فقط در تیتر رسانه ها، نظیر رونامه کیهان که در این چند روز از "توافق لوزان" می گفت. تشخیص میزان بصیرت افراد این روزها کار ساده ای شده.

«من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتّب داریم، و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلّی. جزئیّات کار، خصوصیّات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجّه نیست؛ اینها در اختیار آنها است، میتوانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست؛ البتّه بنده احساس مسئولیّت میکنم، نسبت به این مسئله به‌هیچ‌وجه بی‌تفاوت نیستم، کلیّاتی وجود دارد که حالا اشاره هم خواهم کرد به بعضی از آنها؛ قبلا هم در صحبتهای عمومی خطاب به مردم آنها را گفتیم؛ به مسئولین هم مفصّل‌ترش را گفتیم.»

بخوانید و بشنوید تهمت های گروه پایداری، البته پایداری لجوجانه روی مواضع غلط و پایداری برای کسب قدرت؛ که در کلمات بی محتوایشان به گونه ای صحنه سازی می کردند که رهبری تحت فشار است و مجبور و بی اختیار...

«همان‌طور که عرض کردم بنده به مجریان امر اعتماد دارم؛ این را شما بدانید؛ این آقایانی که مشغول کار هستند، اینها افرادی هستند مورد اعتماد ما، من در مورد آنها هیچ تردیدی [ندارم]؛ در آنچه تا حالا بودند، ان‌شاءالله بعد از این هم تردیدی به‌وجود نخواهد آمد؛ هیچ تردیدی نسبت به آنها ندارم. لکن درعین‌حال جدّاً دغدغه دارم؛ این دغدغه ناشی از آن است که طرف مقابل بشدّت اهل فریب و دروغ و نقض‌عهد و حرکت در خلاف جهت صحیح است؛ طرف مقابل این‌جوری است.»

بخوانید این بخش از بیانات رهبری را و فقط سکوت کنید در برابر وقاحت هوچی های پایداری و تهمت و افتراهایشان به تیم مذاکره کننده. بشناسید چه کسی آنان را سازشکار و وطن فروش می نامید و چه کسی ادعای دلواپسی انقلاب را داشت. کسانی که همیشه حق داشته اند دلواپس باشند، نه فقط الان.

زمان دولت قبل هم می توانستند نگران عزت ایران باشند تا نگران مکاتبات رئیس جمهورایران با آمریکا که بی جواب می ماند بشوند و نشدند.

غصه آزادی خفت بار نظامیان انگلیس، آن هم بعد از اولتیماتوم را بخورند و نخوردند.

نگران اقتصاد کشور که روز به روز حالش وخیم تر می شد بشوند و نشدند.

نگران بیت المال که هر روز بخشی از آن به تاراج می رفت بشوند و نشدند.

نگران فرهنگ شوند و گوش فلک را کر کنند از گزارشات فرهنگی و نکردند.

نگران تقابل های صریح با رهبری بشوند و نشدند ولی امروز به هر منبع ناموثقی چنگ می زنند تا اثباتش کنند.

تا جار بزنند که به دنبال قدرتیم و دیانت و سیاستمان را خرج دنیایمان می کنیم

 

 

* این سخنرانی نکته تلخی هم داشت. این اواخر، برای بار دوم است که رهبری در سخنرانی عمومی از زمانی می گویند که "نیستند". امیدوارم فقط از باب تذکر پدرانه باشد نه یک نشانه...

 

 

 


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز : 57

بازدید کل : 156439

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب