دلواپسی و قاقا لی لی - اصلاحات

دلواپسی و قاقا لی لی - اصلاحات

سامانه
دلواپسی و قاقا لی لی
[93/7/24] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

 

یه روز نشسته بودم توی خونه و توی حال و هوای خودم بودم که دخترکوچولوم هی راه می‌رفت و می‌گفت: «بابا دَدَ لالا به به...»

گفتم بچه جون بیا بشین اینجا تا برات توضیح بدم. هرکدوم از بابا دد لالا به به رو کاملا براش شرح دادم که داستان چیه و بعد رابطه این‌ها رو با همدیگه توضیح دادم. خلاصه مبانی فلسفی، تطورات تاریخی و مسائل اجتماعی هرکدوم از واژه‌ها رو تفصیلا براش شرح دادم. گفت: «بابا دد لالا به به»! فهمیدم این بچه فقط همین کلمات رو بلده و بهش قاقا دادم آروم گرفت!

یه بنده خدایی هم بود دلواپس شده بود هی داد می‌زد: «روحانی عزت ملی هاشمی کرسنت ولایت فقیه ظریف لبخند دلواپسم»

براش توضیح دادم اینایی که می‌گی هرکدوم معنایی دارند. آقای روحانی یه نیروی قدیمی انقلاب هست و هم در زمان جنگ هم بعد از جنگ کلی کار امنیتی کرده و امنیت و عزت ملی رو خوب بلده. رابطش با آقای هاشمی هم خوبه و آقای هاشمی هم یه یار قدیمی انقلاب هست که امام هواش رو داشته و رهبری هم همینطور. اصلا این بندگان خدا مثل بعضی دوستان نبودند که ندونند ساواک با س دسته دار نوشته میشه یا کاف دو نقطه و در رژیم گذشته جونشون کف دستشون بوده و زمان جنگ هم خیلی زحمت کشیدند. اینطور آدمی، دلش برای مملکت می‌سوزه.

کرسنت که گفتی ربطی به این جمله‌ات نداشت و کرسنت یه قرارداد بوده که دارای ابهاماتی هستش. بعضیا می‌گن همین آقای روحانی لغوش کرده، بعضیا می‌گن محمودخان جلوش رو گرفته و با این کارش کلی به مملکت ضرر زده و... قصش درازه و کلی ابهامات داره و معلوم نیست به ضرر کی تموم بشه.  بخصوص که این مملکت قوه قضاییه داره. و اینطور که معلومه هشت سال گذشته کلی کرسنت برامون یادگاری گذاشته و قوه قضاییه رو هم بدجوری مشغول کرده!

ولایت فقیه هم داستان داره و خلاصش اینه که یه آدم درست و حسابی که توی دنیا فقط یکی ازش داریم بالای سر این مملکت هست و بارها از تیم هسته‌ای حمایت کرده و این رو هم گفته که با کسی تعارف نداره پس دلواپس نباش. بهش گفتم شما وقتی می‌خواهی یه وام بگیری سه مدل فیلم بازی می‌کنی و دو نفر رو واسطه می‌کنی آخرش با کلی دلا راست شدن به وامت می‌رسی. وقتی می‌خواهی یه جنسی بخری، برای گرفتن تخفیف کلی لبخند و چونه و قسم و آیه ردیف می‌کنی بلکه هزار تومان ارزون‌تر بخری حالا چطور شده به لبخند ظریف گیر دادی و یاد عزت افتادی اون هم از نوع ملیش! سیاست که اینطوریا نیست بری جلوی طرف وایسی بگی حرف مرد یکی همینه که هست. عزت ملی که به هوار کشیدن نیست یکی بیاد داد بزنه مرگ بر آمریکا و بعد بره عز و التماس به اوباما کنه و شما بازم خوشحال باشی. عزت ملی این نیست که یه طرح بزرگ مثل هدفمندی رو بزنی داغون کنی و مردم رو به ستوه بیاری و بگی مرگ بر آمریکا... خلاصه یکی دو ساعتی حرف زدم بلکه دلواپسی این بنده خدا رفع بشه...

گفت: «روحانی عزت ملی هاشمی کرسنت ولایت فقیه ظریف لبخند دلواپسم»

فهمیدم این بنده خدا هم فقط همین کلمات رو بلده و...

 


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز : 57

بازدید کل : 156444

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب