درباره فرمایشات آیتالله جنتی در خصوص آقایان موسوی و کروبی - اصلاحات

درباره فرمایشات آیتالله جنتی در خصوص آقایان موسوی و کروبی - اصلاحات

سامانه
درباره فرمایشات آیتالله جنتی در خصوص آقایان موسوی و کروبی
[93/7/25] نظر() / برچسب ها: /نویسنده: علی صیاد

در ابتدا تشکر می‌کنم از حضرت آیت‌الله جنتی که در برنامه شناسنامه حضور پیدا کرده و تکلیف آقایان موسوی و کروبی را روشن کردند. البته بنده در خصوص فرمایشات ایشان عرایضی دارم که لازم است ذکر کنم. (تمام عرایض بنده در محدوده اطلاعات منتشره در مطبوعات قرار می‌گیرد و از استناد به گفته‌ها و شنیده‌های دیگر اجتناب می‌کنم.)

فرموده بودند: «اگر بنا به محاکمه این ها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جزء حکم اعدام برای آن ها صادر نمی‌کرد؛ در هیچ کشوری با افرادی که در مقابل نظام می ایستند این‌گونه رفتار نمی‌شود»

از ملاک‌هایی که در گناهکار بودن این افراد ذکر فرموده بودند می‌توان به این موارد اشاره کرد: ادعای تقلب ـ در خیابان‌ها خود را نشان دادند ـ مسجد به آتش کشیدند ـ عکس امام پاره کردند ـ گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ـ اعلام نظر منفی در خصوص ولایت فقیه ـ آدم کشی و آتش سوزی.

در اینجا ذکر نکاتی لازم است:

اول ـ حضرت آیت‌الله جنتی از دلسوزان نظام هستند و دغدغه اصلی‌شان حفظ انقلاب است و بعد از آن، دلسوز مردم‌اند. البته این دو از هم جدا نیست و انقلاب هست تا مردم به کمال برسند و مردم هستند تا انقلاب بماند. ایشان بسیار منصف هستند و بدون غرض صحبت می‌کنند لذا نظر مبارک ایشان روی خط سیاسی خاصی نیست و باتوجه به کلید واژه‌هایی که در کلامشان بود می‌توان گفت هر حرکتی که ارکان نظام را زیر سؤال ببرد و جان مردم را به خطر بیندازد مد نظر ایشان است چه چپ باشد چه راست.

دوم ـ تا جایی که بنده اطلاع دارم برخی از افعال گفته شده، فعل آقایان موسوی و کروبی نیست. این دو نفر مسجدی به آتش نکشیده‌اند، عکس امام پاره نکرده‌اند، شعار نه غزه نه لبنان نداده‌اند، اعلام نظر منفی در مورد ولایت فقیه نکرده‌اند، آدم نکشته‌اند و آتش‌سوزی نکرده‌اند. لذا مشخص نیست چرا حضرت آیت‌الله در اثبات مجرم بودن آن‌ها استناد به فعل دیگران کرده‌اند.

سوم ـ  بارها اعلام شده که دشمن از آب گل‌آلود 88 ماهی گرفت و عناصر ضد انقلاب را وارد معرکه کرد که هر آن‌چه خواستند کردند. پس به نظر می‌آید افعال گفته شده نه تنها فعل آقایان کروبی و موسوی نبوده بلکه احتمال دارد حتی به دستور آنان هم انجام نشده باشد. لذا حکم اعدام باز هم مشکوک است.

چهارم ـ این‌که در حوادث 88 اتفاقات تلخی افتاد که جهت تنویر افکار عمومی لازم است تمامی مجرمین معرفی و برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مردم، لازم است مجازات شوند. در این راستا بررسی نقش هر یک از شخصیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

ـ به عنوان مثال حضرت آیت‌الله جنتی که در مقام قضاوت صلاحیت کاندیداها هستند چرا با جانبداری از یک کاندیدا، کمک به ایجاد شبهه تقلب نمودند.

ـ در هیچ‌کجای دنیا اینطور نیست که یک فضای باز سیاسی توسط رسانه ملی فراهم شود و در رسانه حرف‌ها و تهمت‌هایی مطرح شود که زمینه‌ی جنجال بزرگی را فراهم کند و به یک‌باره یک طرف را بایکوت کنند. عملکرد رسانه‌ی ملی می‌توانست اوضاع را عوض کند و جانبداری این رسانه از یک جناح خاص، قدم بزرگی در ایجاد فتنه 88 بود که باید رسیدگی شود.

ـ در کجای دنیا سراغ دارید زمانی که شبهه تقلب مطرح شده است کاندیدای پیروز انتخابات از انحصار رسانه‌ای سوء استفاده کرده بر آتش فتنه بدمد. در رسانه از طلحه و زبیر بگوید؛ جشن پیروزی بگیرند و شعار مرگ بر... از رسانه‌ی ملی پخش کنند تا هرچه بیشتر جناح رقیب را جری کنند.

ـ اتفاقاتی در سال 88 افتاد که هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به عنوان مثال عاشورای 88 به عنوان روزی معرفی می‌شود که به امام حسین علیه السلام اهانت شد و آقایان موسوی و کروبی سکوت کردند. در چند خط و خیلی مختصر، عاشورای 88 را بازخوانی می‌کنم:

قبل از عاشورای 88 در نماز جمعه قم برگه‌ای توزیع شد که با توجه به گذشت پنج سال، محتوایی کلی از آن در ذهن دارم. قریب به این مضمون بود که قرار است در روز عاشورا اهانت کنند و بیایید برای یاری امام حسین علیه السلام به تهران برویم. عاشورا گذشت و در رسانه ملی اعلام شد اتفاقاتی در تهران افتاده.

آن‌چه در رسانه ملی از روز عاشورا منتشر شد چند مصاحبه از آقایان و خانم‌هایی با ظاهر مذهبی بود که می‌گفتند ما در حال عزاداری بودیم که از پشت با قمه به ما حمله کردند... همین‌طور یک کلیپ که با موبایل ضبط شده بود و به صورت مبهم جوانانی را نشان می‌داد که با جمعی درگیری داشتند که نه تاریخ مشخص بود و نه جمعی که در مقابل قرار گرفته بودند مشخص بودند که چه کسانی هستند و چه اقدامی می‌کنند. این حوادث مبهم از رسانه ملی به اسم یاران مهندس موسوی پخش  شد و بعد از آن اعلام شد که آقای موسوی از این جمع اهانت کننده اعلام برائت نکرده است.

در این اوضاع من توجه نشدم چرا زمزمه  لشکر کشی به تهران، در قم مطرح شد و با توجه به اینکه در مقام انصاف هستیم لازم است اگر تحریکی از ناحیه هر جناحی صورت گرفته شناسایی، معرفی و مجازات شود.

من متوجه نشدم چه کسی به امام حسین علیه السلام توهین کرده است و اگر کسی توهین کرده با مدارک محکمه پسند باید معرفی و مجازات شود و اگر کسی اهانت نکرده باید بانیان این دروغ معرفی و مجازات شوند. حتما می‌دانید که تهران پر از دوربین‌های نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی است و پخش یک کلیپ موبایل سؤال برانگیز است.

من متوجه نشدم چگونه ثابت شد اگر اهانت کننده‌ای وجود داشته، توسط مهندس موسوی حمایت می‌شده است. اگر این مطلب اثبات شود هم مهندس موسوی و هم مرتکبین باید معرفی و مجازات شوند و در غیر اینصورت کسانی که این اتهام را زده‌اند شایسته رسوایی و مجازاتند.

من متوجه نشدم چرا صدا و سیما ابراز کرد مهندس موسوی از این بی حرمتی به ساحت مقدس اباعبدالله علیه السلام اعلام انزجار نکرده است و متوجه نشدم چرا فقط جمله کوتاهی از بیانیه ایشان از صدا و سیما پخش شد. در صورت نشر اکاذیب باید مقصرین معرفی و مجازات شوند.

به همین صورت باید تمامی اتفاقات 88 موشکافی شده مقصرین معرفی و مجازات شوند تا شبهه جانبداری از جناح خاص سیاسی مطرح نشود.

پنجم ـ عرض کردم با توجه به ملاک‌های ایشان (ادعای تقلب ـ در خیابان‌ها خود را نشان دادند ـ مسجد به آتش کشیدند ـ عکس امام پاره کردند ـ گفتند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ـ اعلام نظر منفی در خصوص ولایت فقیه ـ آدم کشی و آتش سوزی) به نظر می‌رسد کسی که ارکان نظام اسلامی را زیر سوال ببرد و جان مردم را به خطر بیندازد مستحق اعدام است. لذا می‌توان مصادیق دیگری که شایسته اعدام باشند را معرفی کرد از جمله آقای دکتر احمدی‌نژاد؛ چرا که:

1ـ در گذشته ادعای تقلب در کارنامه خود دارد. 

2ـ در کارنامه هیچ یک از رؤسای جمهور ایران تقابل صریح با ولی فقیه دیده نمی‌شود جز ایشان. به عنوان مثال مقاومت در ابقاء رحیم مشایی در پست معاون اولی ـ عدم تمکین از دستور رهبری در مسأله سازمان حج (آیت‌الله ری‌شهری) ـ مقاومت در عزل وزیر اطلاعات که منجر به خانه نشینی یازده روزه شد. شاید این موارد به چشم برخی کوچک بیایند ولی مجموعه این‌ها حکایت از عدم التزام عملی به دستورات ولی فقیه دارد.

3ـ حمله به مکتب اسلام با طرح مکتب ایرانی ـ اعلام دوستی مردم اسرائیل

4ـ عزل و نصب‌های فراوان که در تاریخ اجرایی کشور بی سابقه بود و لطمه شدید به ساختار مدیریتی کشور زد

5ـ اتخاذ تصمیمات اقتصادی اشتباه و در مضیقه قراردادن مردم که منجر به صدمات جبران ناپذیر به زندگی مردم شد

6ـ بی توجهی به محیط زیست و لطمه شدید به منابع آبی

7ـ بی توجهی به سلامت و جان مردم و تولید بنزین بی کیفیت که منجر به آلودگی بی سابقه‌ در کشور شد

8ـ ...

 

در کل می‌توان گفت آقای احمدی نژاد هم ارکان نظام اسلامی را زیر سؤال برد و هم جان مردم را در خطر انداخت و با توجه به این‌که عملکرد آقای احمدی نژاد دو ملاک اصلی بیان شده در کلمات آیت‌الله جنتی را داراست می‌توان گفت ایشان هم مستحق اعدام است.

 

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930725000446


facebook
توضیح شما
توضیح شما
توضیح شما
آماربازدید
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز : 57

بازدید کل : 156403

آرشیو

 

آخرین مطالب ارسالی

 

وبگاه تحلیلی اصلاح طلب